Понад 300 закарпатських учнів/студентів взяли участь в міжнародному дослідженні якості освіти PISA

2 роки ago admin 0

В Україні завершився основний етап PISA (Programme for International Student Assessment, Програма міжнародного оцінювання учнів) – міжнародне дослідження якості освіти, яке координує Організація з економічного співробітництва та розвитку (OECР). PISA надає доказові дані про якість освіти, допомагаючи урядам країн світу змінювати освітні політики там, де це потрібно. Дослідження проводиться раз на три роки, починаючи з 2000-го. У ньому беруть участь 15-річні підлітки, оскільки саме в цьому віці у більшості країн світу закінчують здобуття обов’язкової освіти.

У Закарпатській області дослідження PISA-2022 проводилося у 9 навчальних закладах, повідомляє Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти.

– Попри повітряні тривоги, аварійні відключення електроенергії, вдалося здійснити комп’ютерне тестування великої кількості учасників. У тестуванні PISA у нашій області взяло участь понад 300 учнів/студентів. Варто зазначити, що більшість завдань PISA – це завдання, відповіді на які учасники надавали самостійно, а не вибирали серед запропонованих варіантів, – інформують в інституті.

Завдяки участі у PISA країни отримують:

• дані про сформованість читацької, математичної та науково-природничої грамотності у 15-річних підлітків;

• характеристику освітнього середовища, умов життя і навчання підлітків;

• індикатори, що вказують на динаміку результатів країн-учасниць;

• дані про досвід інших країн-учасниць PISA.

Ця інформація дає можливість глибоко проаналізувати ситуацію та на основі конкретних даних приймати рішення про розвиток освіти та зміни в освітній політиці.

Із 3 по 26 жовтня в Україні тривав один із найважливіших етапів основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 – збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників. Упродовж цього періоду понад 3500 учнів / студентів зі 177 закладів освіти пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження (математики (основна галузь циклу PISA-2022), читання, природничо-наукових дисциплін) та інноваційної для циклу 2022 року галузі – креативного мислення, а також заповнили анкети, зокрема щодо володіння інформаційно-комунікаційними навичками.

У Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти висловлюють сподівання, що всі дані, які були зібрані в таких неймовірно складних умовах у 2022 році, будуть враховані й Україна отримає надзвичайно цінну інформацію про стан нашої базової середньої освіти.