Туризм ще ледь оговтався від короновірсних обмежень і знову спад під час війни: в Ужгороді організували спецконференцію аби поговорити про наболіле

2 роки ago admin 0

У День туризму, 27 вересня, в ужгородському замку пройшла конференція «Туризм Закарпаття в умовах воєнного стану: актуальні виклики та пошук рішень». Про це повідомляє Управління туризму та курортів Закарпатської ОДА.

У двох панельних дискусіях взяли участь науковці, експерти в галузі туризму, екскурсоводи, представники готельно-ресторанного, санаторно-курортного бізнесу та туристичних агенцій.

«Сьогодні ми намагаємося комплексно підійти до питань функціонування сфери туризму на Закарпатті. Як розвивається галузь під час війни, що її очікує в майбутньому? Разом ми будемо знаходити рішення та слухати всіх причетних до туристичного напрямку», – зазначила, відкриваючи конференцію, очільниця управління туризму та курортів Закарпатської ОДА Богдана Носа.

Перша панельна дискусія за модерації експерта з туризму та гостинності, керівника «Турінформ Закарпаття» Олександра Коваля зібрала керівників готельно-ресторанного та курортного бізнесу.

Чимало туристичних локацій області переорієнтувалося під час війни і працюють, як соціальні заклади. Так, популярний ресторан повільної їжі від «Селиської сироварні» «Ґелета» закрили та почали в його приміщенні безкоштовно харчувати вимушених переселенців.

«Наразі працюємо з різними волонтерськими фондами для того, щоб допомогти людям забезпечити житло на зиму. Плануємо побудувати шелтер, в якому можуть розміститися близько 30 переселенців. На даний момент це житло буде безкоштовним і призначене для найбільш потребуючих внутрішньо переміщених осіб», – сказала керівник ресторану повільної їжі від «Селиської сироварні» «Ґелета» Інна Пригара.

Про важливість роботи ресторанного бізнесу у воєнний час розповів засновник бренду та кондитерських «Valentin & Valentina Shtefanyo» Валентин Штефаньо:

«Кожна людина, яка працює під час війни, приносить користь державі. Це здоровий тил економіки, який дуже важливий для країни та наших захисників».

«Ковідні роки навчили ресторанний бізнес бути гнучким та адаптовуватися до нових правил та викликів. То ж, коли ми зіткнулися з війною, наша робота була стабілізована та готова до чергової зміни правил», – зауважила директорка ресторану «Грант» Евеліна Сіра.

«Туристична діяльність та екскурсійні продукти в умовах воєнного стану» стали темою другої панелі конференції, яку модерував туризмознавець, голова ГО «Асоціація фахівців туристичного супроводу Закарпаття» Олександр Шершун.

Учасниками її стали керівниця туристичної агенції «Магеллан» Меліта Рішко, директорка туристичної компанії «MUSE travel» Інеса Ізай, екскурсовод, організатор гірських походів, керівник туристично-інформаційного центру Рахівського району Юрій Сас, в.о. директора Закарпатського обласного краєзнавчого музею ім. Т. Легоцького Ольга Шумовська та екскурсовод, організатор вільних екскурсій Ужгородом Віктор Опаленик.

Основні проблеми, з якими стикаються учасники туристичної сфери – зниження запитів на екскурсії в краї та виїзні тури, зростання вартості туристичних продуктів, обмеження пересування громадян, пов’язані з мобілізацією тощо. Учасники конференції домовилися в подальшому координувати спільні зусилля для продовження розвитку туристичного потенціалу Закарпаття, зважаючи на виклики воєнного часу.