Освітня реформа у галузі „Природознавство”: підготовка педагогів до нового навчального року

2 роки ago admin 0

pryrodozn1

Головною особливістю навчального року, що розпочався, є, звичайно (не враховуючи ситуації з воєнним станом), початок реалізації принципів та завдань Державного освітнього стандарту в базовій середній освіті, що відображають потреби сучасного суспільства. Це змушує педагогів переходити до навчання за новими принципами, змістом та методиками, що означає на практиці зміну власних професійних стереотипів, певних методичних пріоритетів у викладанні. У такій ситуації вчителям особливо важливо чітко усвідомлювати мету сучасної освіти, її завдання, бути обізнаними в найефективніших методичних формах, методах, прийомах, спроможних реалізувати освітні цілі в різних освітніх галузях.
Новітні підходи в освіті, що базуються на принципах Концепції Нової української школи, спрямовані на зміну пріоритетів у бік переваги активного навчання, а не пасивної форми сприйняття або зубріння та механічного повторювання дій. То як же зацікавити учнів, щоб вони брали активну участь у навчанні, виявляли бажання досліджувати невідоме і проявляли старанність на практиці, розвивали свої здібності у знаходженні та опрацьовуванні інформації, отримували знання, аналізували та розв’язували проблеми, спілкувалися й співпрацювали з іншими.
Нещодавно, з 22 по 26 серпня, на курсах підвищення кваліфікації вчителів ЗЗСО, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти у 5 класі, педагоги Закарпатської області мали можливість обговорити всі перераховані вище проблеми сучасної освіти у галузі „Природознавство” та розглянути шляхи їх вирішення.
Було опрацьовано багато питань, що стосуються професійної діяльності вчителя щодо формування ключових та предметних (галузевих) компетентностей учнів; діяльнісних методів навчання; організації інклюзивного навчання за рівнями підтримки здобувачів освіти з особливими освітніми потребами; використання цифрових технологій та технологій дистанційного навчання; оцінювання навчальних досягнень учнів.
Детальнішим ознайомленням із модельними програмами для 5 класу в галузі „Природознавство” та рефлексією навчань став захист освітніх проєктів, де кожен слухач представив розробку фрагменту уроку з предметів „Пізнаємо природу”, „Природничі завдання”, „Довкілля” в 5 класі.
Зі слухачами працювали як педагоги практики (учитель біології та хімії Головчук Олеся Іванівна (Лужанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Великобичківської селищної ради Рахівського району Закарпатської області), учитель географії Бундзяк Тетяна Петрівна, (Міжгірський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів імені Августина Волошина Міжгірської селищної ради Хустського району Закарпатської області), учитель біології Гаврош Наталія Михайлівна (Ужгородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Ужгородської міської ради Закарпатської області), так і працівники Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти (Орос Віктор Михайлович, завідувач кафедри, кандидат фізико-математичних наук, заслужений учитель України; Воротинцева Олена Олександрівна, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти; Бокоч Ольга Сергіївна, завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін).

Ольга Бокоч,
завідувач кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін

pryrodozn1

pryrodozn1

pryrodozn1