Лідери в будівництві лісових доріг Закарпаття – лісівники ДП «Брустурянське ЛМГ» та ДП «Рахівське ЛДГ»

2 тижні ago admin 0

На даний час густота лісової дорожньої мережі по Закарпатському ОУЛМГ становить близько 5 км на 1000 га і є далекою від оптимальної для досягнення цілей екологічного обґрунтування лісозаготівель та сталого ведення лісового господарства.

При чому, у високогірних регіонах щільність доріг менша ніж у низинних, і є значно нижчою, ніж  в країнах Європи (25-35 км на 1000 га).

Для досягнення оптимальної щільності лісових автомобільних доріг необхідно щороку здійснювати будівництво нових лісових доріг  та проводити ремонт, реконструкцію та відновлення наявної лісової дорожньої мережі.

Лісогосподарські дороги, які будуються у лісфонді наших підприємств в першу чергу призначені для оперативного реагування на надзвичайні події в лісових насадженнях, охорони від незаконних рубок, пожеж та виробничих потреб. Як правило технічні параметри лісових доріг дозволяють проїжджати по них і легковому автотранспорту, через що вони використовуються  місцевим населенням для особистих потреб, особливо це актуально у гірській місцевості, де часто з’єднують віддалені населені пункти, позбавляючи місцевих жителів долати багатокілометрові гаки на своєму шляху.   Також сприяють розвитку туризму та рекреаційних місць відпочинку. Все це сприяє розвитку не тільки території лісових господарств, але і Закарпаття в цілому.

В 2008 році виділялись бюджетні кошти на будівництво доріг, починаючи з 2009 року будівництво лісових автомобільних доріг здійснюється тільки за власні кошти лісогосподарських підприємств.

Процес виконання дорожньо-будівельних робіт в основному здійснюється власними силами лісгоспу власною  дорожньо-будівельною техніка. Задля економії в процесі виконання робіт виключено роботу віброкотка для ущільнення земляного полотна, яке залишено для природного ущільнення ґрунту і буде облаштовано в послідуючі роки.

Облаштування дорожнього одягу, в значній частині лісгоспів здійснюється власними силами (самоскидами в комплексі з невеликим екскаватором), що також дає економію власних коштів.

         Процес виконання дорожньо-будівельних робіт здійснюється власними силами в підприємствах, яким в результаті стихійного лиха 2008 року, була виділена за бюджетні кошти дорожньо-будівельною техніка, а саме:

  1. ДП «Брустурянське ЛМГ»:
  •  гусеничний екскаватор New Holand E215B,
  • самоскид КрАЗ 6510;
  1. ДП «В.Бичківське ЛМГ»
  • екскаватор «Борекс»;
  • екскаватор Caterpillar 321 CLCR  (придбано в 2016 році)
  1. ДП «Міжгірське ЛГ»
  •  екскаватор ЕО-2621,
  • екскаватор гусеничний Caterpillar 320D2L (придбано в 2016 році)
  • самоскид КаМАЗ 45143;
  1. ДП «Мокрянське ЛМГ»
  • колісний екскаватор New Holand В115B,
  • самоскид КрАЗ 6510;
  1. ДП «Рахівське ЛДГ»
  • гусеничний екскаватор  New Holand E215B
  • гусеничний екскаватор  New Holand Е265В
  • бульдозер ТС-10
  • віброкоток ZTS Stavostroj;
  • автогрейдер ДЗК-250;
  • самоскиди КрАЗ 6510 – 2 од.;
  1. ДП «Ясінянське ЛМГ»
  • гусеничний екскаватор New Holand E215B
  • колісний екскаватор New Holand В115B
  • самоскиди КрАЗ 6510 – 2 од.

Щорічно здійснюється поточний ремонт, реконструкція та утримання наявної лісової дорожньої мережі(лісові дороги, мости, підпірні стінки),:

  • лісових доріг 210 км;
  • мостів 277 п.м.;
  • підпірних стінок 40 м.п.

За 2015 – 2018 рр. збудовано понад 103 км лісових автомобільних доріг. За цей період найбільше збудували ДП «Брустурянське ЛМГ» – 23,8 км, ДП «Рахівське ЛДГ» – 21,3 км. На кінець 2018 р. у лісовому фонді підприємств обласного управління є 2543 км автомобільних доріг. Густота лісотранспортної мережі складає 4,3 км на 1 тис. га, що є недостатнім для забезпечення сталого використання лісових ресурсів. Підприємствами обласного управління у 2019 році заплановано збудувати та капітально відремонтувати близько 30 км.











На даний час густота лісової дорожньої мережі по Закарпатському ОУЛМГ становить близько 5 км на 1000 га і є далекою від оптимальної для досягнення цілей екологічного […]