Базовий компонент дошкільної освіти орієнтований на запит українського суспільства щодо якісного дошкілля, – Сергій Шкарлет

3 роки ago admin 0

5fe0bee769cf5885380639Сьогодні, 21 грудня 2020 року, колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. Це дозволить продовжити реформу дошкільної освіти, а також забезпечить наступність між дошкіллям і школою. Після доопрацювання Базовий компонент дошкільної освіти буде затверджено наказом МОН та оприлюднено на сайті.

 

«Схвалений сьогодні Базовий компонент дошкільної освіти, який є Стандартом дошкілля, пройшов процедуру громадського обговорення в листопаді 2020 року. Після врахування пропозицій можна чітко сказати: новий Стандарт орієнтований на запит українського суспільства щодо якісного дошкілля. Мета оновлення документа – не лише приведення українського дошкілля до міжнародних стандартів якості, але й забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Якісна та доступна дошкільна освіта – пріоритет для МОН, а оновлений Базовий компонент є вагомим кроком на шляху до цього», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Базовий компонент дошкільної освіти – це Державний стандарт, що визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.

Стандарт ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах:

  1. повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального досвіду;
  2. зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дитини та її емоційний розвиток;
  3. цінність гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку та активного пізнавального інтересу;
  4. визнання розвивального потенціалу безпечного та інклюзивного освітнього середовища;
  5. цінність родинного виховання та родинного благополуччя для розвитку дитини.

Оновлений Стандарт забезпечить підвищення доступності дошкільної освіти в Україні. Він спрямований на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Базовий компонент дошкільної освіти заснований на компетентнісному підході до освіти. Набута компетентність – це результат дошкільної освіти та особистісне надбання, що відображає:

  • емоційно-ціннісне ставлення; 
  • сформованість знань; 
  • здатність і навички до активного, творчого впровадження набутого досвіду, зумовленого емоційно-ціннісним ставленням і сукупністю засвоєних знань.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва».

Важливим аспектом оновлення Стандарту є забезпечення наступності між дошкільною та шкільною освітою. Ключові компетентності Стандарту за освітніми напрямами логічно перетікають у ключові компетентності Державного стандарту початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями Стандарту початкової освіти, а «Мовлення дитини» – мовно-літературною та інформатичною.

Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується і через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти:

  • проявляти творчість та ініціативність;
  • керувати емоціями;
  • висловлювати та обґрунтовувати власну думку;  
  • критично мислити;
  • приймати рішення; 
  • розв’язувати проблеми;
  • співпрацювати в колективі.

Дошкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти України, що відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій. Оновлений Стандарт створює умови для цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.

Нагадаємо, протягом грудня 2020 року та січня-лютого 2021 року триває серія вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів.

За матеріалами МОН України


    Подiбнi новини

    Обов’язкова ділова документація для шкіл відтепер не матиме свідоцтва відповідності педагогічним вимогам

    admin 4 роки ago
    Відтепер обов’язкова ділова документація для закладів загальної середньої освіти не повинна супроводжуватись свідоцтвом про її відповідність педагогічним вимогам. Таким чином, школи отримали можливість закуповувати документацію, яка не має таких... Читати далi

    Всеукраїнський вебінар для педагогічних працівників із професій швейної галузі

    admin 5 років ago
    Днями відбувся відеоміст „Досвід. Питання. Відповіді” –про роботу навчально-практичних центрів швейної галузі. В онлайн-заході взяли участь навчально-методичні центри професійно-технічної освіти у Дніпропетровській, Волинській та Закарпатській областях, а також заклади... Читати далi

    В закладах освіти Румунії вимушені переселенці вивчатимуть українську мову, вже визначено пілотний клас

    admin 1 рік ago
    Про це повідомляє департамент освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної військової  адміністрації, представники якого, на запрошення румунських партнерів, взяли участь у роботі міжнародного проєкту «Освітні акценти в... Читати далi