Базовий компонент дошкільної освіти орієнтований на запит українського суспільства щодо якісного дошкілля, – Сергій Шкарлет

5 років ago admin 0

5fe0bee769cf5885380639Сьогодні, 21 грудня 2020 року, колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. Це дозволить продовжити реформу дошкільної освіти, а також забезпечить наступність між дошкіллям і школою. Після доопрацювання Базовий компонент дошкільної освіти буде затверджено наказом МОН та оприлюднено на сайті.

 

«Схвалений сьогодні Базовий компонент дошкільної освіти, який є Стандартом дошкілля, пройшов процедуру громадського обговорення в листопаді 2020 року. Після врахування пропозицій можна чітко сказати: новий Стандарт орієнтований на запит українського суспільства щодо якісного дошкілля. Мета оновлення документа – не лише приведення українського дошкілля до міжнародних стандартів якості, але й забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Якісна та доступна дошкільна освіта – пріоритет для МОН, а оновлений Базовий компонент є вагомим кроком на шляху до цього», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Базовий компонент дошкільної освіти – це Державний стандарт, що визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.

Стандарт ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах:

  1. повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального досвіду;
  2. зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дитини та її емоційний розвиток;
  3. цінність гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку та активного пізнавального інтересу;
  4. визнання розвивального потенціалу безпечного та інклюзивного освітнього середовища;
  5. цінність родинного виховання та родинного благополуччя для розвитку дитини.

Оновлений Стандарт забезпечить підвищення доступності дошкільної освіти в Україні. Він спрямований на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Базовий компонент дошкільної освіти заснований на компетентнісному підході до освіти. Набута компетентність – це результат дошкільної освіти та особистісне надбання, що відображає:

  • емоційно-ціннісне ставлення; 
  • сформованість знань; 
  • здатність і навички до активного, творчого впровадження набутого досвіду, зумовленого емоційно-ціннісним ставленням і сукупністю засвоєних знань.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва».

Важливим аспектом оновлення Стандарту є забезпечення наступності між дошкільною та шкільною освітою. Ключові компетентності Стандарту за освітніми напрямами логічно перетікають у ключові компетентності Державного стандарту початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями Стандарту початкової освіти, а «Мовлення дитини» – мовно-літературною та інформатичною.

Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується і через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти:

  • проявляти творчість та ініціативність;
  • керувати емоціями;
  • висловлювати та обґрунтовувати власну думку;  
  • критично мислити;
  • приймати рішення; 
  • розв’язувати проблеми;
  • співпрацювати в колективі.

Дошкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти України, що відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій. Оновлений Стандарт створює умови для цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.

Нагадаємо, протягом грудня 2020 року та січня-лютого 2021 року триває серія вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів.

За матеріалами МОН України


    Подiбнi новини

    Наукові співробітники Харківського національного університету міського господарства відвідали професійне училище в Мукачеві (ФОТО)

    admin 3 роки ago
    Днями в навчально-практичному центрі металообробних професій “Engineering center” відбулась зустріч керівництва та педагогів Вищого професійного училища № 3 м. Мукачева з науковими співробітниками кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій Харківського... Читати далi

    Час дарувати тепло…

    admin 7 років ago
    Зима – особлива пора, таємнича і чарівна, сповнена очікування дива та здійснення найзаповітніших мрій, улюблена пора року для багатьох дітей та дорослих. Це час, коли люди усіх християнських конфесій... Читати далi

    Відбулася зустріч заступника міністра освіти і науки Любомири Мандзій із вчителями, які працюють у школах із навчанням угорською та румунською мовами

    admin 6 років ago
    25 лютого на Закарпатті з робочою поїздкою перебувала заступник міністра освіти і науки України Любимира Мандзій. У рамках її візиту в с.  Яноші Берегівського району  з участю заступника голови обласної... Читати далi

    Затверджено типову освітню програму для 5-9 класів ЗЗСО: навчальне навантаження учнів не збільшується, заклад освіти самостійно схвалює рішення щодо предметів етичного спрямування

    admin 5 років ago
    Сьогодні оприлюднено наказ МОН від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти». Типова освітня програма розроблена з метою реалізації Державного стандарту базової середньої... Читати далi