МОН підтримує публічний діалог про цифрову інклюзію

1 рік ago admin 0

МОН ПІДТРИМУЄ ПУБЛІЧНИЙ ДІАЛОГ ПРО ЦИФРОВУ ІНКЛЮЗІЮВідбулася прес-конференція за участю заступника Міністра освіти та науки України Артура Селецького „Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектра аутизму і порушеннями мовлення”. Під час конференції йшла мова про нові можливості цифрової інклюзії, пошук рішень для людей з аутистичними розладами з використанням ІКТ та налагодження соціального партнерства для розвитку екосистеми альтернативної та додаткової комунікації.

 

Головною темою заходу стала презентація ініціативи щодо об’єднання зусиль на національному рівні широкого кола учасників. Її основні цілі: 

  • розвиток у суспільстві культури підтримки дітей та дорослих з розладами спектра аутизму;
  • забезпечення доступу до інструментів альтернативної додаткової комунікації усіх зацікавлених сторін, а не лише родин та освітян, які залучені до процесу реабілітації ментального здоров’я;
  • популяризація соціального підприємництва та залучення в якості співробітників або самозайнятих людей із розладами спектра аутизму. 

„Завдяки сучасним технологіям сьогодні існує багато способів, як можна допомогти здобувачам освіти з особливими освітніми потребами (ООП) адаптуватися до викликів та проблем, пов’язаних з їхнім станом:  спілкуватися, навчатися, розвивати таланти та повноцінно жити. МОН вже розроблено проєкт Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП у закладах та установах освіти, а також проєкт Наказу, яким передбачено включення до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з ООП (зокрема осіб з розладами аутичного спектра), призначених для забезпечення альтернативної та додаткової комунікації”, – зазначив Артур Селецький.

Під час пресконференції йшлося також про роль цифрових технологій у проєктах соціального партнерства бізнесу, експертної спільноти, державних інституцій, громадських організацій для підтримки ментального здоров’я протягом всього життя. 

„Підтримка не тільки дітей, але й дорослих із порушенням спектра аутизму, є дуже важливою. Діти з такими розладами мають доступ до освіти до 18 років, а що ж далі? Питання соціального підприємництва є досить актуальним у цьому напрямі, бо найкращий спосіб захисту таких людей та забезпечення їхньої інтеграції в суспільство – через залучення на виробництво”, – наголосив Сергій Ніжинський, радник Віцепрем’єрки з питань міжурядової комісії Україна-Китай.

Крім того, учасники заходу обговорили наступні питання:

  • створення єдиного шаблону електронних вебресурсів для людей з ООП та його подальше впровадження;
  • роль університетів у становленні інклюзивного навчання у вищій освіті, зокрема залучення студентів до соціального супроводу та формування недискримінаційного суспільства;
  • універсальний дизайн інфраструктури будівель;
  • дистанційні послуги у сфері освіти та основні інструменти інклюзивного навчання.

Організаторами заходу виступили компанія ХУАВЕЙ УКРАЇНА та соціальне підприємство „ДивоГра”.

Повне відео з пресконференції за покликанням.

Нагадаємо, в МОН триває громадське обговорення проєкту нової редакції Положення про спеціальну школу.

За матеріалами МОН України


    Подiбнi новини

    Віртуальна реальність: освітній технотренд

    admin 4 місяці ago
    Як стимулювати учнів до навчання, спрямувати їхню увагу та цікавість у правильне русло? Як крокувати у ногу з часом і які новітні технології застосувати для досягення такої мети? Над... Читати далi

    МОН розпочало підключення шкіл до безкоштовного сервісу електронних журналів та щоденників

    admin 11 місяців ago
    Після успішного тестування модуля е-журналів та е-щоденників МОН розпочало активне поширення сервісу серед шкіл, що ще не мають їх у користуванні, на безкоштовній основі. Модуль E-Journal є частиною модернізованої... Читати далi

    Споглядацька позиція – не для тих, хто працює в освіті

    admin 1 рік ago
    Сьогодні, 20 серпня, у режимі відеоконференц-зв’язку  відбулося розширене засідання колегії департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації. Заступники голів райдержадміністрацій, міськвиконкомів, виконавчих органів місцевих рад (ОТГ), до повноважень яких... Читати далi

    Щодо виконання підпунктів 1 і 2 пункту 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту»

    admin 2 роки ago
    15 травня Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо механізму виконання підпунктів 1 і 2 пункту 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону щодо «переведення» керівників закладів... Читати далi