Закарпатські педагоги знайомилися з менторством у Словаччині (ФОТО)
2 роки ago admin 0
Упродовж тижня 10 педагогічних та науково-педагогічних працівників м. Києва, Закарпатської, Одеської, Рівненської та Черкаської областей знайомилися з діяльністю регіональних центрів підтримки вчителів міст Мартіна, Рожняви; мали змогу вивчати способи менторингу та спостерігати його результати у конкретних закладах освіти. Про це повідомляє Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти.
Вивчення досвіду розвитку мережі менторингових служб – регіональних центрів підтримки вчителів (RCPU) у Словаччині, ролі, принципів і складових роботи менторів – стало можливим завдяки ініціативі, повній підтримці і реалізації Міністерства освіти, науки, досліджень та спорту СР, Центру європейської політики (CEP, м. Братіслава, СР,), Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти за фінансової допомоги представництва Фонду Конрада Аденауера в СР.
Програма знайомства з менторингом у Словаччині була насиченою і багатою на неймовірні враження від спілкування з Мартіном Кріжом (Martin Kríž) – директором директорату курикулуму та інновацій в освіті Міністерства освіти, науки, досліджень та спорту СР (MŠVVaŠ SR) та провідним співробітником цього ж відомства Камілом Сладеком ( Kamil Sládek), Зузаною Гербішовою, Мареком Кметєм, іншими членами команд менторів та шкільних колективів міст Мартіна та Рожняви. Окремі слова вдячності меру Рожняви Міхалу Доміку (Michal Domik) за теплий прийом та зразок особливої уваги до вирішення освітніх проблем.
Менторство (mentoring), як вид допомоги вчителю у його професійному зростанні, не є новим в освіті України, водночас, не інституалізоване. До сьогодні, якщо вести мову про нормативні документи, відсутнє чітке означення його як дієвого інструменту впливу на якість освіти, не визначено його сутнісні відмінності від наставництва, супервізії, інше. Побіжне згадування або ж публікації про менторство у контексті нових ролей учителів у вітчизняних закладах освіти свідчить про інтерес з одного боку, з іншого – про відсутність системи його впровадження.У той же час, така система підтримки вчителя вже добре функціонує у закладах освіти сусідніх європейських країн, зокрема Чехії, або ж успішно пілотується, як, наприклад, у Словаччині.