Щодо початку перебігу процесуальних строків в Електронному суді

2 роки ago admin 0


У зв’язку з численними зверненнями учасників судового процесу щодо початку перебігу процесуальних строків при отриманні процесуальних документів через Електронний суд ДСА України надала офіційні роз’яснення з даного питання у своєму листі від 05.01.2022 №15-103/22.

Зокрема, у листі зазначено, що відповідно до вимог процесуального законодавства, часом вручення процесуальних документів в електронній формі є дата отримання судом повідомлення про доставлення документів на офіційну електронну адресу (п.2 ч.1 ст.127, п.2 ч.6 ст.251 КАС України; п.2 ч.6 ст.242 ГПК України, п.2 ч.8 ст.128, п.2 ч.6 ст.272 ЦПК України).

Натомість, офіційна електронна адреса відповідно до підпункту 5.8 розділу I Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 № 1845/0/15-21 (далі — Положення), це:

  • сервіс Електронного кабінету ЄCITC,
  • адреса електронної пошти, вказана користувачем в Електронному кабінеті ЄCITC, або
  • адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів.

Відповідно до пункту 17 підрозділу 1 розділу III Положення особам, які зареєстрували Електронний кабінет, суд надсилає документи у справах, в яких такі особи беруть участь, в електронній формі шляхом ïx надсилання до Електронного кабінету таких осіб aбo в інший спосіб, передбачений процесуальним законодавством.

Інформація про надходження до Електронного кабінету відомостей та документів про результати розгляду справ додатково може надсилатися користувачу у вигляді повідомлення на електронну пошту. Дані про електронну пошту зазначаються користувачем у профілі його Електронного кабінету (пункт 38 підрозділу 2 розділу III Положення).

Таким чином, норми Положення передбачають обов’язковість надсилання документів саме до Електронного кабінету, тоді як адреса електронної пошти розглядається лише як додаткова функція повідомлення про ïx надходження до Електронного кабінету. При цьому, таке повідомлення, залежно від налаштування, може здійснюватися як з надсиланням самих документів, так i без нього.

Передбачена Положенням «адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів» на сьогодні ніяким нормативним документом ще не визначена. Обов’язковість її створення лише передбачається одним із зареєстрованих в парламенті законопроектів.

Отже, серед всіх передбачених пунктом 5.8 розділу I Положення сервісів офіційної електронної адреси, нормативно передбачено обов’язковість надсилання процесуальних документів лише до Електронного кабінету.

Враховуючи зазначене, перебіг процесуальних строків, початок яких пов’язується з моментом вручення процесуального документу учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ «Moï справи». Час та дату доставки документів до Електронного кабінету можна переглянути в «картці pyxy документу», при відкритті цього документа в Електронному суді в розділі «Moï справи».

Натомість, система Електронного суду також має ще інший допоміжний функціонал інформування користувача про надходження документа до Електронного кабінету (окрім адреси електронної пошти, як зазначалося раніше). Таке інформування (без надсилання самого документа) здійснюється в Електронному кабінеті у розділі «Повідомлення».

Таким чином, надходження відомостей у розділ «Повідомлення» та на вказану користувачем адресу електронної пошти с додатковими допоміжними сервісами повідомлення про надходження документів до Електронного кабінету. Час надходження таких повідомлень може відрізнятися від часу доставки самих документів у розділі «Moï справи» та може залежати, наприклад, від налаштувань самої електронної скриньки чи інших технічних параметрів мережі та поштового сервісу, адреса якого використовується користувачем.

У зв’язку з цим у листі йдеться, що відлік процесуальних строків починається не з часу надходження інформативних повідомлень у розділ «Повідомлення» та на адресу електронної пошти, а з дати надходження самих процесуальних документів до Електронного кабінету у розділ «Moï справи».

 

 

    Подiбнi новини

    Звіт про виконання вимог Закону України ” Про доступ до публічної інформації ” за листопад 2018 року

    admin 5 років ago
    Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» на адресу Мукачівського міськрайонного суду протягом листопада 2018 року запитів на отримання публічної інформації не надходило.   Прес-служба Мукачівського міськрайонного суду  ... Читати далi

    Інформація щодо роботи суду на період воєнного стану.

    admin 2 роки ago
    Незважаючи на події що відбуваються в Україні, Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області продовжує працювати в умовах воєнного стану. Канцелярією суду здійснюється реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, судді розглядають справи... Читати далi

    Кеслер Томаш Йожефович викликається до суду на 24 жовтня 2018-го року

    admin 6 років ago
    Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області повідомляє, Кеслер Томаша Йожефовича, що 24 жовтня  2018 року о 08 год. 45 хв. в приміщенні суду (за адресою м. Ужгород, вул. Загорська, 53)... Читати далi

    До уваги присяжних !

    admin 5 років ago
                Шановні присяжні !             05.08.2019 року набула чинності постанова Правління Національного банку України від 28.12.2018 року  № 162 «Про... Читати далi