Сергій Шкарлет розповів про результати та плани щодо розвитку дистанційної освіти і діджиталізації

5 років ago admin 0

rearview-businesswoman-home-video-conference-with-her-colleagues-during-online-meeting-partners-video-call-multiethnic-business-team-having-discussion-online-meeting 221404-118Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет під час виступу на Партнерському форумі «Освіта України 2021: стратегічні цілі та пріоритетні напрями», що відбувся у вівторок, 9 лютого, поінформував про розвиток дистанційної освіти в умовах пандемії, спричиненої СОVID-19.

 

«Незважаючи на різні вислови й думки в соціальних мережах та ЗМІ, Міністерство освіти і науки України спільно із вчителями, батьками і здобувачами освіти достойно опрацювало алгоритм роботи на період дистанційної освіти та впоралося з викликом СОVID-19, який насправді став наступним кроком на шляху до діджиталізації освіти в Україні – і  зупинятися в цьому напрямі МОН не збирається», – заявив Сергій Шкарлет.

Він наголосив, що з метою забезпечення якісного освітнього процесу в дистанційній формі у 2020 році Міністерством освіти і науки спільно з партнерами було реалізовано низку важливих заходів: 

  • презентовано національну електронну платформу «Всеукраїнська школа онлайн» для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів  –  зареєстровано понад 126 тис. користувачів зі 103 країн світу;
  • запущено систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (порталмобільний застосунок АС «ІРЦ» ) – зареєстровано майже 154 тис. заяв;   
  • розпочато приєднання шкіл до системи АІКОМ (електронні щоденники та журнали).

Окрім цього, МОН розробило Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти; рекомендації щодо організації поточного, семестрового контролю та атестації здобувачів фахової передвищої та вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій навчання; рекомендації щодо впровадження змішаного навчання в закладах фахової передвищої та вищої освіти.

Міністр освіти і науки України озвучив цілі на 2021-й та наступні роки. Йшлося про затвердження Концепції цифрової трансформації освіти і науки України та продовження розвитку платформи «Всеукраїнська школа онлайн». 

У межах ВШО заплановано такі освітні заходи:  

  • запустити функціонал «кабінету вчителя» з можливістю запрошувати учнів до перегляду курсів, відслідковувати їх навчальний прогрес та створювати власні курси;
  • випустити мобільні застосунки для iOS та Android для зручнішого користування ВШО зі смартфонів;
  • наповнювати платформу контентом відповідно до календарного плану.

«Основні завдання МОН на 2021 рік – цифрова інфраструктура, програмне забезпечення (засоби дистанційного та змішаного навчання, електронний контент), цифрова грамотність, цифровізація управлінських процесів», – уточнив Міністр.

Також передбачається реалізувати проєкт вступу до закладів вищої освіти на порталі «Дія» та онлайн-механізм із відстеження і моніторингу працевлаштування випускників українських ЗВО.

У продовження форуму Міністр освіти і науки України зупинився на питанні забезпечення учасників освітнього процесу дезінфекційними засобами. За його словами, МОН за підтримки народних депутатів ініціювало зміни до Бюджетного кодексу та Порядку використання коштів залишків освітньої субвенції. Це дало змогу закладам освіти використовувати залишки субвенцій, у тому числі на закупівлю засобів індивідуального захисту та дезінфекторів.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України


    Подiбнi новини

    Третій тур конкурсу «Учитель року – 2020» перенесено на вересень через карантин

    admin 6 років ago
    Третій тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» перенесено на 17-25 вересня 2020 року через обмеження проти поширення в Україні коронавірусної інфекції COVID-19. Відповідний наказ вже оприлюднено на сайті МОН. Згідно... Читати далi

    В профільному департаменті Закарпатської ОВА роз’яснили навіщо вводять посаду спеціаліста із безпеки в закладах освіти

    admin 3 роки ago
    Спеціаліст із безпеки в освітньому середовищі запобігатиме будь-яким негативним ризикам серед дітей і підлітків: булінгу, втягнення учнів в протиправну діяльність, несприятливому впливу середовища. І найголовніше – вчасно та оперативно... Читати далi

    Сертифікація вчителів: затверджені методика та форма експертного оцінювання

    admin 7 років ago
    Державна служба якості освіти затвердила методику та форму експертного оцінювання вчителів під час сертифікації. Відповідні накази служби опубліковані на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. “Методика включає 5 критеріїв,... Читати далi

    Відтепер школи перевірятимуть через аудит

    admin 7 років ago
    Міністерством освіти затверджений Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ, що був раніше підписаний міністром освіти Лілією Гриневич, вже набув чинності.   Документ визначає механізм проведення... Читати далi