Обговорення проекту. Пропонується розділення функції керівника медзакладу на управлінські і медичні

6 років ago admin 0


МОЗ України пропонує для громадського обговорення проект змін до довідника медичних професій. Згідно з проектом, керівник закладу охорони здоров’я – директор чи генеральний директор – виконуватиме виключно управлінські функції та займатиметься адміністративною роботою, а усі медичні функції керівника виконуватиме медичний директор.


Наразі усі функції – і адміністративні, і медичні – в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконує два фахівця – генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З січня 2019 року такий механізм буде і в Україні.


Підготовлений спільно з міжнародними партнерами проект змін до довідника медичних професій:


  • вводить нову посаду медичного директора;

  • чітко розмежовує функції директора та медичного директора;

  • вводить критерії для керівників закладів охорони здоров’я національного, обласного та районного рівня;

  • визначає освітні вимоги до директора, робота якого не пов’язана з організацією лікувального процесу.


Перейти до проекту: https://bit.ly/2wxVfUR


 


Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:


  • стратегічним плануванням;

  • формуванням бюджету;

  • координацією роботи закладу;

  • аналізом економічної ефективності;

  • організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів;

  • забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.


До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.


З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.


 


З 2019 року посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.


Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:


  • розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;

  • організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;

  • координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;

  • організацію безперервного  професійного розвитку медичного персоналу;

  • впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;

  • організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;

  • оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.


Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю – керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами – до терміну, визначеного у договорі.


Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я.


Долучайтесь до громадського обговорення проекту наказу МОЗ України «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров'я»