У міській раді провели зустріч із головами ОСББ, ЖБК

6 років ago admin 0

Днями з ініціативи голів ОСББ, ЖБК відбулася чергова зустріч із керівниками структурних підрозділів Ужгородської міської ради.

Заступник міського голови Ужгорода Василь Гомонай, який головував на засіданні, підкреслив, що питання, з яких проводять зустріч – а це збір твердих побутових відходів, тарифи на водопостачання, впровадження нового Закону України «Про житлово-комунальні послуги» – дуже актуальні та важливі.

Директор ТОВ “АВЕ-Ужгород” Наталія Якубик розповіла про діяльність підприємства, яке займається вивезенням твердих побутових відходів у місті із 2015 року. Зазначила, що в Ужгороді 132 паспортизовані майданчики загального користування, товариство встановило в Ужгороді біля 10 тисяч контейнерів різного об’єму, щоденно виїжджають 9 спецавтомобілів, які забирають ТПВ та вивозять для захоронення на полігон. Сміття вивозиться раз на добу або відповідно до умов колективних договорів із ОСББ. До обов’язків компанії входить надання контейнерів, вивезення твердих побутових відходів. У контейнери заборонено скидати листя, гілля, будівельне сміття, однак, зазначила Наталія Володимирівна, у місті постійно утворюються стихійні сміттєзвалища: ужгородці обрізають кущі, гілля, дерева, косять траву, згрібають листя й або залишають їх на узбіччі, або викидають біля контейнерного майданчика, виносять також будівельне сміття.

Директор департаменту міського господарства Ужгородської міської ради Володимир Бабидорич звернувся до представників ОСББ із проханням повідомляти муніципальну інспекцію з благоустрою, коли бачать, що недобросовісні громадяни порушують Правила благоустрою в Ужгороді. Адже якщо порушників не виявляють, то сміття вивозиться за бюджетні кошти як несанкціоновані відходи.

Про результати фінансово-господарської діяльності ужгородського водоканалу за 2017 рік та причини необхідності коригування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення розповів заступник директора КП «Водоканал м. Ужгорода» Микола Феделещак.

Так, за 2017 рік обсяг реалізації питної води споживачам становив 5137,5 тис. м³, пропущено 5657,2 тис. м³ стоків. У вартісних показниках обсяг реалізації води та стоків становив 81 млн. 577 тис. грн., собівартість виробництва – 89 млн. 286 тис. грн. Відповідно, діяльність підприємства була збитковою. Збитки від реалізації склали 7 млн. 709 тис. грн. і були дещо перекриті доходами від інших видів діяльності та дотацією на покриття збитків, наданою міською радою. У результаті діяльність підприємства була збитковою на 3 млн. 601 тис. грн.

Затрати водоканалу на надання послуг зросли на 20,1%. Причина – насамперед зростання вартості електроенергії, реагентів, витратних матеріалів на ліквідацію аварійних ситуацій, а також суттєвим зростанням мінімальної заробітної плати.

Рівень оплати послуг водоканалу торік становив 91,8%. Дебіторська заборгованість за 2017 р. зросла на 8 млн. 164,0 тис. грн.. (19%), у т.ч. – заборгованість населення зросла на 5 млн. 90,1 тис. грн., Коритнянської сільради – на 2 млн. 965,6 тис. грн., заборгованість бюджету з пільг і субсидій – на 1 млн. 231,7 тис. грн., комерційним суб’єктам господарювання – на 661,1 тис.грн. На 1 січня 2018 року загальна заборгованість споживачів КП “Водоканал м.Ужгород” склала 51 млн. 65 тис. грн.

Начальник відділу експлуатації житлового фонду та інженерних мереж департаменту міського господарства Марина Куберка розповіла про основні положення Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, який набрав чинності 10 листопада 2017 року та вводиться в дію з 10 червня 2018 року. Окремі положення Закону вводяться в дію з 1 січня 2019 року, а саме: нарахування пені споживачам на заборгованість (за кожен день прострочення 0,01% суми боргу та не більше 100% загальної суми боргу); застосування штрафних санкцій до управителів; виплата пільг та субсидій споживачам у грошовій формі; вимоги до управителів, що зобов’язані мати у штаті щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії “менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)”.

Законом встановлено, що не пізніше, ніж протягом 1 року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирних будинків зобов’язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу). Комунальні послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії надаються виключно на підставі індивідуальних договорів.

Особливості укладання договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку визначаються статтею 14 Закону, де йдеться, що договір про надання комунальної послуги укладається з виконавцем відповідної комунальної послуги:

1) кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно (індивідуальний договір);

2) від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою (колективний договір);

3) об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об’єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір про надання комунальних послуг, як колективним споживачем.

У разі, якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі організації договірних відносин із виконавцем комунальної послуги протягом року, між виконавцем та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги.

Під час зібрання обговорили й інші питання.

1 of 4