Ризики для бiзнесу-2023: поради керівнику
2 роки ago admin 0
16 березня відбулося засідання Комітету сприяння МСБ Київської торгово-промислової палати. Захід був присвячений питанням безпеки бізнесу та ключовим ризикам і викликам, з якими можуть стикнутися українські підприємці в поточному році.
Євген Ріяко, керуючий партнер ЮК “RIYAKO & PARTNERS” виділив наступні ключові ризики:
– Прямі збитки, пов’язані з руйнуванням майна.
– Наявність кредиторської заборгованості.
– Проблемна дебіторська заборгованість.
– Наслідки податкових перевірок та блокування ПН/РК.
– Корпоративні конфлікти та спори.
– Кримінальні переслідування.
– Адміністративний тиск.
Євген надав наступні рекомендації підприємцям:
Ретельно перевіряти контрагентів перед укладенням угод. Зокрема на можливу співпрацю з підсанкційними країнами, компаніями та юридичними особами.
Перед початком співпраці отримувати від контрагентів гарантійний лист, що вони не співпрацюють з країнами, компаніями та юридичними особами, які знаходяться під санкціями.
В договорах ретельно вивчати розділ щодо форс-мажору та суттєвої зміни обставин (умов ведення бізнесу тощо).
У жодному разі не ігнорувати запити від державних органів. Відповідати на них вкрай уважно та, за можливістю, залучати до підготовки відповіді кваліфікованих юристів.
У разі отримання запиту почати готувати підприємство до візиту контролерів чи правоохоронців. Бажано провести юридичний аудит діяльності підприємства для виявлення “слабких місць”.
Актуалізувати інформацію щодо наявності документів, які посвідчують право власності на майно та активи компанії.
Зробити аудит корпоративної структури підприємства і виявити активи, які потребують додаткового захисту. У разі необхідності укласти корпоративний договір між співвласниками задля кращого захисту активів та підприємства в цілому.
Імплементувати механізми відповідальності співробітників компанії (у разі їх відсутності) – призначити наказами співробітників, відповідальних за певні напрямки діяльності підприємства: охорону праці, протипожежну безпеку, безпеку на транспорті, IT-безпеку тощо.
Визначити відповідними документами яка інформація підприємства є комерційною таємницею (має обмежений доступ) і письмово поінформувати про це працівників. Підписати з працівниками договори про нерозголошення інформації, що має обмежений доступ.
До липня поточного року здійснити ретельний аудит фінансової документації підприємства та виявити найбільш вразливі місця. За наявності можливості відновити відсутню документацію та завчасно напрацювати правові позиції по виявлених недоліках.
Євген також звернув увагу учасників заходу на те, що зараз сформована нова судова практика щодо оскарження підстав для податкової перевірки, яка має негативні наслідки для бізнесу.
Також пан Ріяко надав коротку інструкцію щодо дій персоналу підприємства у разі перевірки:
– Перевірити посвідчення та наполягати на ознайомленні з оригіналом направлення на перевірку.
– Прийняти рішення щодо допуску.
– Нагадати правило: “Не казати нічого до приїзду адвоката”
– Без участі адвоката не надавати жодних документів.
– Якщо ви бачите неправомірні дії інспектора – включайте камеру на смартфоні.
Олександр Липський, керівник Медіа-центру LIGA ZAKON і голова Комітету сприяння МСБ Київської ТПП звернув увагу учасників на те, що всі сучасні конфлікти мають досить потужну PR-складову і надав наступні рекомендації:
Завчасно готуйте алгоритми PR-реагування на кризові ситуації. Майте декілька сценаріїв. Під час кризової ситуації кожна година “на вагу золота” і швидкість реакції має вкрай важливе значення. До того ж, готувати матеріали “з нуля” під час кризової ситуації набагато важче через фактор стресу.
Варто розуміти, що навіть найбільш гучні інформаційні кампанії зараз живуть в медіа не більше 2-3 діб, тож швидкість висвітлення подій (позиції) з боку підприємства має неоціненне значення.
Визначте найбільш вірогідні ризики для вашого підприємства і по кожному підготуйте план реагування (комунікаційного тощо) у разі його настання. Завчасно налагодьте співпрацю зі ЗМІ та фахівцями з антикризових комунікацій.
Усі ЗМІ, які цінують свою репутацію, працюють лише з фактами та документами, а не з емоціями чи припущеннями. Тож, будь-яка публічна позиція підприємства має бути максимально документально обґрунтованою та виваженою.
Ретельно перевіряйте ваших контрагентів на предмет санкцій та інших факторів ризику (наявність податкового боргу, судових спорів, процедури банкрутства, анульованого статусу платника ПДВ і т.п.), а також перевіряйте їх репутацію в інформаційному просторі. Це все можливо зробити за допомогою LIGA360.
Не варто давати інтерв’ю чи публічні коментарі попередньо не порадившись та не узгодивши тези з PR-спеціалістами та юристами.
Системно створювати та підтримувати імідж соціально відповідального підприємства.
Прикладати максимальних зусиль для захисту персональних даних клієнтів та партнерів, бо витоки таких даних є дуже важкими ударами по репутації підприємства. Особливо, якщо воно працює і в країнах ЄС чи США.
Мати політику з інформаційної та IT-безпеки, яка б передбачала хто зі співробітників є відповідальним за збереження паролів та доступів до корпоративного веб-сайту, аккаунтів і сторінок в соціальних мережах, де і як мають зберігатися критично важливі бази даних підприємства, хто несе відповідальність за їх адміністрування (призначення прав доступу тощо) та збереження, архівування і захист. Використовувати “хмари” для зберігання та резервного копіювання даних.
Захід відбувся при підтримці Центру інформаційної підтримки бізнесу Київської ТПП.
Джерело @
Ліга:Закон