Суд підтримав апеляційну скаргу Управління Держпраці Закарпаття і визнав його постанову правомірною

4 тижні ago admin 0

Інспекційне відвідування в одного з приватних підприємців Мукачева, власниці місцевого салону-ательє, проходило торік у жовтні за результатами попередньої інформаційно-роз’яснювальної кампанії. Ще під час проведення профілактичного заходу фахівці відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Закарпатській області звернули увагу на те, що фактична кількість осіб, котрі працювали у підприємця, не збігається з кількістю офіційно працевлаштованих. 

Далі, внаслідок перевірки, виявилося, що в салоні-ательє до виконання трудових функцій офіціантів-барменів власниця залучила трьох працівників, з котрими не оформила належним чином трудові відносини. За порушення вимог законодавства про працю був складений акт, протокол про адміністративне порушення та наданий припис для усунення виявленого порушення.

Однак підприємець повважала такі дії посадовців Управління Держпраці зловживанням їх службовим становищем і подала на них скаргу, а також вимогу скасувати припис.

Згодом в Управлінні Держпраці відбувся розгляд цієї справи, на якому власниця мукачівського салону-ательє заперечила факт використання незадекларованої праці трьох осіб та переконувала, буцімто інспекційне відвідування проходило з порушеннями, контрольний захід неправомірно фіксувався на відео. Однак факти, зафіксовані на ньому, спростовують аргументи підприємця. Тож з урахуванням усіх обставини справи за порушення законодавства про працю уповноваженою особою Управління Держпраці була винесена постанова, відповідно до якої на вказаний суб’єкт господарської діяльності накладено штраф у розмірі 150 тис. грн.

Не погодившись з постановою і приписом, підприємець звернулася з позовом у Закарпатський окружний адміністративний суд, який прийняв рішення на її користь.  Суд першої інстанції виходив з того, що у матеріалах справи не було підтвердження допуску до роботи позивачкою неоформлених працівників, оскільки встановити їх особи виявилося неможливим.

Однак, надавши правову оцінку обставинам справи у взаємозв’язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія Восьмого апеляційного адміністративного суду м. Львова дійшла  висновку, що  доводи апеляційної скарги Управління Держпраці Закарпаття є підставними і обґрунтованими та спростовують висновки суду першої інстанції.

Таким чином, дії та рішення посадовців Управління визнані правомірними, а постанова Закарпатського окружного адміністративного суду скасована.