Мовлення, грамотність і навчально-пізнавальна діяльність дошкільнят за методикою ECERS-3 – відбувся четвертий вебінар із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні»

3 роки ago admin 0

60195e93a6b89777923031Заохочення дітей до мовлення та користування книгами, ігри, мистецтво, музика та інші види навчально-пізнавальної діяльності. Про це йшлося під час четвертого вебінару із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів. Захід відбувся сьогодні, 2 лютого 2021 року, за участю представників Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України.

 

Під час четвертого вебінару було висвітлено такі ключові теми:

  1. підшкала ECERS-3 «Мовлення та грамотність» та параметри, які вона містить;
  2. підшкала ECERS-3 «Види навчально-пізнавальної діяльності» та відповідні параметри;
  3. практичні поради для педагогів із застосування ECERS-3, її параметрів та індикаторів у освітньому процесі.

Спікерки оглянули кожен із параметрів двох підшкал з урахуванням повсякденної роботи дитсадка. Ці параметри можуть бути орієнтирами для поліпшення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Ще до проведення самого дослідження в педагогічного колективу є змога ознайомитися зі змістом методики ECERS та, орієнтуючись на представлені індикатори якісного дошкільного освітнього середовища, підвищити рівень якості освітнього процесу.

Підшкала «Мовлення та грамотність» складається з таких параметрів: допомога дітям у розширенні словника, заохочення дітей до мовлення, використання персоналом книжок у роботі з дітьми та заохочення дітей до користування ними, ознайомлення з друкованим текстом. До кожного параметра існує кілька індикаторів, які свідчать про якість певного елемента освітнього процесу.

Наприклад, індикатором якісного процесу заохочення дитини до мовлення є наступне твердження: «Персонал ставить дітям багато запитань, які вимагають повних та розширених відповідей (наприклад, запитання, що починаються зі слів «як…», «якщо…», «чому…», «розкажіть мені про…»)».

Підшкала «Види навчально-пізнавальної діяльності» містить такі параметри: 

  • дрібна моторика;
  • мистецтво;
  • музика та рух;
  • кубики;
  • рольова гра;
  • природа/наука;
  • математичні матеріали та види діяльності;
  • математика в повсякденному житті;
  • розуміння зображених чисел;
  • сприяння прийняттю різноманітності;
  • правильне використання технологій.

Важливим в освітньому процесі є навчання математиці в повсякденному житті на тому рівні, який є доступним для дошкільнят та за допомогою відповідних методів. Зокрема, індикатором якісного використання математики в щоденній практиці є таке твердження: «Взаємодіючи з дітьми поза межами осередків математичних інтересів, персонал часто ставить запитання для того, щоб заохотити дітей до математичного мислення та пояснення висновків (наприклад, «як ти знаєш, що тут може грати ще одна людина?», «як ти визначаєш, що олівців вистачить на всіх?»)».

Із відеозаписом вебінара можна ознайомитися за покликанням. Інформацію про наступні вебінари буде розміщено на сайті МОН.

Запитання щодо тем, які були висвітлені, та методики ECERS-3 загалом можна поставити у формі за покликанням до 12:00 8 лютого 2021 року. Відповіді на запитання буде надано під час наступних вебінарів.

Усього методика ECERS-3 містить шість підшкал. Підшкали «Простір і вмеблювання» та «Повсякденні практики особистого догляду» було розглянуто під час попереднього вебінара, а про ще дві («Взаємодія» та «Структурування програми») можна буде дізнатись протягом вебінара 9 лютого 2021 року.

Восени 2020 року до закладів дошкільної освіти та місцевих органів управління освітою надійшли примірники друкованого видання “Шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти”. Представники закладів, які не отримали методику, можуть звернутись в УІРО за електронною адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
та отримати друковані примірники.

Серія вебінарів організована Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН. Заходи створено за підтримки ЮНІСЕФ Україна та проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні», що реалізується в межах Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та Європейським центром ім. Вергеланда.

 

Заходи організовано за участі Команди підтримки реформ МОН у межах проєкту «Українська архітектура реформ». Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз, найбільший донор).

Нагадаємо, що на сайті МОН опубліковано огляд показників якісної дошкільної освіти та практичні поради щодо впровадження.

За матеріалами МОН України

    Подiбнi новини

    МОН оновило Положення про з’єднаний клас початкової школи

    admin 3 роки ago
    Міністерство освіти і науки України оновило Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи. Віднині такий клас може бути створений у будь-якій початковій школі, а не лише у філії опорного... Читати далi

    З Днем слов’янської писемності та культури, Україно!

    admin 4 роки ago
    В Україні День слов’янської писемності й культури встановлено відповідно до Указу Президента України від 17 вересня 2004 року № 1096 і відзначають 24 травня. Це свято тісно пов’язано з постатями... Читати далi

    Освітянський марафон завершено

    admin 3 роки ago
    Майже 8 тисяч педагогічних працівників області виявили бажання взяти участь у освітньому марафоні, організованому Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти. Читати далi

    Щоб учителі кожної з областей мали можливість взяти участь у добровільній сертифікації, усі регіони матимуть гарантовану, але обов’язкову кількість місць, – Лілія Гриневич

    admin 5 років ago
    Щоб педагоги кожної з областей мали можливість взяти участь у добровільній сертифікації,  усі регіони матимуть гарантовану, але необов’язкову кількість місць, яку зможуть зайняти вчителі початкової школи саме цього регіону.... Читати далi