ПРО РОБОТУ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ОБЛАСТІ ГОВОРИЛИ НА СЕЛЕКТОРНІЙ НАРАДІ ПІД ГОЛОВУВАННЯМ ОЛЕКСІЯ ПЕТРОВА

4 роки ago admin 0

Формування безпечних, комфортних та здорових умов навчання в закладах освіти, освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки – мета, визначена Національною стратегією розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, затвердженою Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020.

У діяльності обласної державної адміністрації  питання забезпечення прав на освіту, охорону здоров’я, безпечні умови навчання та праці – серед пріоритетів, саме тому 2 червня відбулася селекторна нарада під головуванням Олексія Петрова, голови обласної державної адміністрації, з головами райдержадміністрацій, міськвиконкомів, виконавчих органів об’єднаних територіальних громад, керівниками місцевих органів управління освітою з окремих питань функціонування освітньої галузі.

Закон України „Про освіту”, прийнятий у вересні 2017 року, і Закон України „Про повну загальну середню освіту”, що набрав чинності 18 березня 2020 року,  містять багато новацій, пов’язаних із розширенням повноважень закладів освіти, і водночас містять норми, що потребують негайного практичного застосування.

На цьому було акцентовано увагу учасників селекторної наради і окреслено засади, інструменти  та механізми, що мають бути використані для забезпечення злагодженої роботи освітньої системи області на усіх рівнях.

Зокрема, йшлося про розширення мережі опорних закладів загальної середньої освіти. Це один із показників, за яким Програмою діяльності Кабінету Міністрів України передбачено проведення моніторингу та оцінки ефективності діяльності голів державних адміністрацій. За інформацією, озвученою під час наради із 43 опорних закладів, які заплановано створити у 2020 році, відповідні рішення  засновників про створення опорних закладів надано тільки Воловецькою районною радою, Іршавською, Перечинською міськими, Вільховецькою, Полянською та Баранинською сільськими радами об’єднаних територіальних громад.

Голова облдержадміністрації наголосив, що опорний заклад освіти – це спроможність на кращому рівні надавати освітні послуги. Адже саме для цих закладів в першу чергу передбачено кошти для осучаснення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, придбання автобусів тощо. Наразі в області можемо говорити про створені три опорні школи: одна у Перечинській ОТГ і дві у Воловецькому районі.

Покращення ефективності роботи мережі закладів загальної освіти є відповідальністю органів місцевого самоврядування, які є засновниками шкіл. Тож нині необхідно приймати виважені рішення, щоб подбати про освіту дітей і забезпечити виконання вимог законодавства.

У цьому контексті йшлося і про надання фінансової автономії закладам освіти. На практиці додержання цієї норми чинного законодавства часто залежить від місцевих особливостей самоврядування. Зокрема, лише у м.  Ужгород усі заклади дошкільної і загальної середньої освіти мають самостійні бухгалтерії і можуть здійснювати витрати у межах затверджених кошторисами обсягів і тим самим забезпечувати належні умови навчання і виховання, харчування, безпечного перебування дітей у закладі освіти.

„Зараз, як ніколи, – наголосив Олексій Петров, – ми повинні усвідомити цінність життя і здоров’я, власної відповідальності та спроможності зберегти та зміцнити здоров’я”. Тому питання якісного та безпечного харчування, неухильне забезпечення пожежної безпеки в закладах освіти  є надзвичайно важливими.

Учасникам наради Олексій Геннадійович нагадав, що відповідальність за організацію харчування у закладах освіти, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на засновників і керівників відповідних закладів. Для налагодження цієї роботи в області зроблено чимало.

Відомо, що органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади затверджено відповідні програми і у 2020 році це дозволило у закладах загальної середньої освіти охопити харчуванням 66 170 учнів, у тому числі безкоштовним – 23 179 учнів. Водночас із 535 харчоблоків, що функціонують, 337 потребують поліпшення матеріально-технічного стану, а 367 потребують оновлення  кухонного обладнання.

Щодо організації харчування у закладах дошкільної освіти, то середня вартість харчування у них становить 27,6  грн у день, що дає змогу  забезпечити виконання норм харчування на 90,7 відсотка.

За даними місцевих органів управління освітою, 247 закладів дошкільної освіти потребують поліпшення матеріально-технічного стану харчоблоків, а 265 закладів потребують оновлення  кухонного обладнання.

Підсумовуючи  обговорення цього питання, голова наголосив, що очікує від місцевих органів влади своєчасного і в повному обсязі освоєння коштів освітньої субвенції, що передбачені для закупівлі обладнання для 134 закладів освіти області на суму 16 476,8 тисяч гривень.

Особливу увагу було звернуто і на додержання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки закладів освіти на території Закарпатської області.

Упродовж грудня – лютого в області Управлінням ДСНС України у Закарпатській області проведено перевірки 1291 об’єкта освіти.

За результатами перевірок направлено 88 адміністративних позовів до Закарпатського окружного адміністративного суду для прийняття рішення щодо застосування заходів реагування та притягнуто до адміністративної відповідальності понад тисячу посадових осіб за порушення вимог Правил пожежної безпеки.

За кожним таким рішенням безпека  дітей, а кожне порушення може мати дорогу ціну – людське життя.

Пам’ятати про це повинен кожен посадовець. Його обов’язок як керівника створити умови для безпечної праці і охорони здоров’я.

„Немає жодних об’єктивних підстав для того, щоб ми не могли вирішити порушені питання. Ми розраховуємо на те, що буде налагоджено конструктивну співпрацю, зі свого боку надаватимемо підтримку для реалізації поставлених завдань і забезпечення належної роботи освітньої галузі”, – зазначив Олексій Петров.

Формування безпечних, комфортних та здорових умов навчання в закладах освіти, освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для …