Використання ЕЦП особами під час звернень до місцевих Центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги

1 місяць ago admin 0

З метою вироблення та впровадження нових механізмів спрощення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги для осіб, які мають право на таку допомогу відповідно до закону України «Про безоплатну правову допомогу», інформуємо про можливість використання громадянами електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для отримання документів, що підтверджують їх належність до суб»єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу.

Відповідно до частини четвертої статті 18 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», разом із зверненням про надання безоплатної вторинної правової допомоги особа повинна подати документи, що підтверджують її належність до однієї з вразливих категорій осіб, передбачених частиною першою статті 14 цього Закону.

На сьогодні за допомогою відповідних онлайн-сервісів значну кількість документів, у тому числі тих, які необхідні для підтвердження належності особи до суб»єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу, зокрема, довідки з Державної фіскальної служби України, Пенсійного фонду України, особа може отримати за допомогою ЕЦП.

Питання правового статусу ЕЦП та врегулювання відносин, що виникають при його використанні, раніше були визначені положеннями Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 року № 852-IV.

Так, ЕЦП за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису на документі, тому електронних документ, підписаний з використанням ЕЦП, має таку ж юридичну силу, як і звичайний документ, підписаний власноруч.

Як визначено положеннями Закону України «Про електронний цифровий підпис», послуги з оформлення ЕПЦ надають акредитовані центри сертифікації ключів на договірній основі.

Разом з тим, 07.11.2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон), на підставі якого Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність.

Новий Закон регулює відносини, що виникають між юридичними, фізичними особами, суб»єктами владних повноважень у процесі надання, отримання електронних довірчих послуг, процедури надання цих послуг, нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а також основні організаційно-правові засади електронної ідентифікації.

Відповідно до положень зазначеного Закону, акредитовані центри сертифікації ключів, утворені відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис», які мають намір надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги, автоматично вносяться центральним засвідчувальним органом до Довірчого списку ( це перелік кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг та інформації про послуги, що ними надаються) як кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг протягом року з дня набрання чинності цим Законом.

За даними, зазначеними на офіційному сайті (https://www.czo.gov.ua/ca-registry) Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України, до кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг , зокрема, належать: державне підприємство «Національні інформаційні системи», інформаційно-довідковий департамент Державної фіскальної служби, Акціонерне товариство комерційний банк «Приватбанк», публічне акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» тощо.

Отже, враховуючи викладене, інформуємо щодо можливості використання ЕЦП під час звернень до місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги осіб за безоплатною вторинною правовою допомогою для спрощення збору документів, що підтверджують їх належність до суб»єктів відповідного права.

 У разі наявності у осіб ЕПЦ допомога в отриманні документів надаватиметься через відповідні онлайн-сервіси органів державної влади.

 ВОЛОВЕЦЬКЕ БЮРО ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ

З метою вироблення та впровадження нових механізмів спрощення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги для осіб, які мають право …