Тривалість навчального заняття під час дистанційного формату лишається незмінною – роз’яснення МОН

4 роки ago admin 0

female-student-choosing-course-distance-learn 1163-4837Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами. Водночас тривалість навчальних занять, визначена ст. 10 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, лишається незмінною.

 

У зв’язку з посиленими протиепідемічними заходами 8-24 січня 2021 року школи працюють у форматі дистанційного навчання. Він передбачає синхронну та/або асинхронну взаємодію вчителя та учнів під час занять. У синхронному режимі вчитель та учні одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.

Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання: 

  • для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин; 
  • для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин; 
  • для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин; 
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин; 
  • для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин; 
  • при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту”, зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.

Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.

Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).

Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.

Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття проходять лише асинхронно. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.

Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять з використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу освіти.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України


    Подiбнi новини

    Звернення Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета з нагоди 207-ї річниці від дня народження Тараса Шевченка

    admin 4 роки ago
    9 березня минає 207-ма річниця від Дня народження Тараса Шевченка – геніального українського поета, талановитого художника, символа нації, безсмертного борця за вільну та самостійну Україну. Читати далi

    Проведено вебінар «Іноземні мови. Оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах дистанційного навчання»

    admin 5 років ago
      15 травня у ході курсів підвищення кваліфікації учителів англійської мови проведено вебінар «Іноземні мови. Оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах дистанційного навчання», до якого долучилися 185 учителів іноземних... Читати далi

    Підвищуємо професійну компетентність педагогічних працівників Закарпатської області

    admin 6 років ago
    22 травня на базі навчально-практичного центру сучасних швейних технологій і дизайну Хустського професійного ліцею сфери послуг відбувся семінар-практикум для педагогічних працівників професій швейного напряму в рамках короткострокового підвищення кваліфікації.... Читати далi

    Цифровізація шкільної освіти: МОН запровадило електронні свідоцтва про початкову освіту

    admin 3 роки ago
    Міністерство освіти і науки України затвердило Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про початкову освіту. Відповідний наказ МОН від 2 липня 2021 № 767, зареєстрований у Міністерстві юстиції України... Читати далi