Економічне бронювання: бізнес запропонував робочу модель

1 місяць ago admin 0


80% підприємств без жодного заброньованого працівника через складність процедури, зазначив Андрій Длігач.

Андрій Длігач, голова міжнародної бізнес-спільноти Board, професор економіки, засновник групи компаній Advanter Group розкритикував модель економічного бронювання, яку пропонує Кабмін, та запропонував іншу, на його думку більш справедливу. Про це він заявив в інтерв’ю телеканалу Київ24.

“80% підприємств без жодного заброньованого працівника. Складність процедури — ручний режим і дискреція, коли чиновник вирішує, чи є підприємство критичним. Результат: навіть не всі оборонно-промислові підприємства змогли забронювати співробітників. Ми вже рік наполягаємо на бронюванні критичного персоналу, щоб врятувати бізнес і економіку”, – зазначив Андрій Длігач.

Експерт зазначив, що у Кабміні обговорюється відміна бронювання критичних підприємств в приватному секторі і впровадження системи економічного бронювання з доплатами з оплатами. На думку Длигача, це не краща ідея, бо призведе до зростання корупційних ризиків і збільшення складності для бізнесу який вже має чесно заброньованих працівників.

“Найкращий варіант — це запровадження в додаток до бронювання критичних підприємств системи бронювання критичного персоналу з встановлення зарплати на рівні 30,000 грн+ для заброньованого працівника. Це детінізує значну частину зарплат, збільшить надходження до бюджету на 200+ млрд грн , дасть можливість посилити рекрутинг і збільшити інвестування в ОПК. Максимум 15% чоловіків призовного віку буде заброньовано, що не вплине на мобілізаційний потенціал.Ніякої складності в прийнятті правильного рішення немає, є лише заполітизованість питання і наш соціалізм на кшталт всіх урівняти, замість суспільного блага. Нам потрібно кожну людину використати в найефективніший для держави спосіб”, – сказав Андрій Длігач.

Кабмін поставив бронювання працівників на паузу

Уряд 8 жовтня ухвалив протокольне рішення, яким частково зупинив дію критеріїв для бронювання до 15 листопада 2024 року. Відповідний витяг з протоколу опублікувало The Page. Так, можливість надалі визначати критичні підприємства та громадські організації поки залишиться у міністерств, але буди зупинене для інших суб’єктів. Судячи з витягу, пропозицію вніс перший заступник міністра оборони Іван Гаврилюк.

Відповідно до документу, до 15 листопада зупинено дію норм Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення, а також критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ, затверджених постановою Кабміну №76 у частині повноважень центральних органів виконавчої влади (крім міністерств), інших державних органів, обласних, Київської міської держадміністрацій (військових адміністрацій) визначати підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Судячи з витягу, усім цим суб’єктам – крім міністерств – до врегулювання зазначених питань бронювання військовозобов’язаних доручено утриматися від прийняття рішень про визнання підприємств, установ, організацій критично важливими. Крім того, рішення передбачає анулювання військовозобов’язаним відстрочок від призову у разі виявлення фактів необґрунтованого бронювання.

Також Мінекономіки разом з Міноборони доручається підготувати та внести на чергове засідання Уряду проект рішення Кабміну, в якому буде передбачено порядок перевірки обгрунтованості прийнятих центральними органами виконавчої влади, іншими державними органами, обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціям) рішень про визначення підприємств, установ та організацій критично важливими, а також перегляду таких рішень. Крім того, обласним адміністраціями та КМДА доручено включити до комісій з визначення критично важливих підприємств керівників обласних ТЦК чи їх заступників, а також до 15 листопада за участі ТЦК провести аудит прийнятих рішень.

Джерело @

Informator