Чи можна кваліфікований сертифікат електронного підпису, отриманий посадовою особою ЮО, використати для подання податкової декларації про майновий стан і доходи ФО в електронному вигляді?
6 місяців ago admin 0
Відповідно до п. 52 частини першої ст. 1 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) сертифікат електронного підпису – електронне свідоцтво, що пов’язує відкритий ключ електронного підпису з фізичною особою та підтверджує щонайменше прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) або псевдонімізацію такої особи.
Пунктом 11 частини першої ст. 1 Закону № 2155 визначено, що електронна ідентифікація – процес використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну, юридичну особу або уповноваженого представника юридичної особи.
Слід зазначити, що платники податків самостійно визначаються із засобом електронного зв’язку, який використовується для створення та подачі податкової звітності в електронному вигляді.
Так, користувачі інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет) після проходження електронної ідентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису мають можливість здійснити вхід до Електронного кабінету в якості «посадової особи» або «фізичної особи».
В залежності від обраного типу особи, якою здійснюється вхід до Електронного кабінету, користувачу Електронного кабінету пропонуються сервіси та послуги, передбачені для особистого кабінету юридичної особи або для особистого кабінету фізичної особи.
Зокрема, в особистому кабінеті фізичної особи реалізовано можливість подання податкової декларації про майновий стан і доходи фізичної особи з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, отриманого посадовою особою (керівником, головним бухгалтером, уповноваженою особою) юридичної особи.
ДПС у Закарпатській області