РОЗПОЧАЛОСЬ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ КЕРІВНИКІВ ПІЛОТНИХ ЗАКЛАДІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ У 5-9 КЛАСАХ
4 роки ago admin 0
Нові ролі директорів шкіл у контексті впровадження Нової української школи, основні елементи Державного стандарту базової середньої освіти, створення освітньої програми закладу та наступність ланок початкової та середньої освіти. Про це та багато іншого йтиметься під час онлайн-навчання керівників шкіл-учасниць інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня та регіональних координаторів і тренерів НУШ. Відповідне навчання за програмою «Нова українська школа: перехід на наступний рівень» розпочалося сьогодні, 27 квітня 2021 року.
Як наголошував Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет, реформа «Нова українська школа» передбачає зміну цілей та основних завдань освіти, зокрема базової загальної середньої освіти, відповідно до сучасної освітньої парадигми і світових тенденцій розвитку національних освітніх систем. Досягнення нових цілей української школи потребує постійного пошуку шляхів модернізації змісту освіти. Це вимагатиме реалізації принципово нових педагогічних, методичних інструментів, що мають ґрунтуватися на особистісно орієнтованому та компетентнісному підходах до навчання.
Генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН Андрій Осмоловський, який виступив з вітальним словом, зазначив: «Інноваційний освітній проєкт всеукраїнського рівня дозволить учасникам не лише апробувати, але й оволодіти ціннісними та практичними аспектами нового Державного стандарту базової середньої освіти. Від того, який досвід отримають учні пілотних класів, учителі та керівники закладів освіти, які беруть участь в інноваційному проєкті, залежатиме в підсумку ефективність упровадження з наступного року цінностей Нової української школи на рівні базової середньої освіти в межах усієї України».
Програма підвищення кваліфікації складається з шести модулів, які триватимуть впродовж квітня-серпня 2021 року. Програмою передбачено як навчальні вебінари, так і індивідуальні завдання та практичні кейси. Під час шести модулів будуть охоплені усі найважливіші теми, які допоможуть розпочати навчальний рік у пілотних школах.
З-поміж них, зокрема:
- структура та зміст Державного стандарту базової середньої освіти;
- компетентнісний потенціал та обов’язкові результати навчання за освітніми галузями;
- типова освітня програма, освітня програма закладу та модельні навчальні програми;
- наступність при переході від початкової до базової середньої освіти та взаємодія керівника закладу освіти, вчителів, батьків та учнів у перехідному періоді;
- створення шкільних команд та професійних спільнот, а також професійний розвиток педагогічних працівників закладу освіти, методи виявлення освітніх запитів та потреб.
Під час першого модуля, який відбувся сьогодні, учасники програми підвищення кваліфікації мали змогу познайомитись із організаторами та партнерами заходів, дізнатись про програму інноваційного проєкту та професійний розвиток його учасників. Також під час вебінару йшлося і про відмінності нового та чинного Державних стандартів базової середньої освіти, перехід від Держстандарту до практики та ціннісні засади формування освітньої програми закладу відповідно до фінського досвіду.
Розробники та виконавці програми: проєкт «Навчаємось разом», що фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС, під патронатом Міністерства освіти і науки України, за участю Інституту модернізації змісту освіти, Українського інституту розвитку освіти, Національної академії педагогічних наук, Команди підтримки реформ МОН, Європейського фонду освіти, Європейського центру ім. Вергеланда, фонду «The LEGO Foundation», British Council, ГО «Освіторія», EdCamp Ukraine.
Навчання у 5-х пілотних класах НУШ розпочнеться у вересні 2021 року. Усі інші учні 5-х класів почнуть навчання за новим Державним стандартом базової середньої освіти з вересня 2022 року.
Нагадаємо, що МОН готується до запуску НУШ у 5-9 класах – оприлюднено наказ щодо реалізації інноваційного освітнього проєкту.