Проведено нараду-семінар з головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів району

6 років ago admin 0

alt

      21 листопада, у великому залі засідань Іршавської РДА, за участі заступника голови Іршавської РДА Івана Мошколи та керівництва управління ДКС в Іршавському районі проведено нараду-семінар з головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів району.

     У ході наради були розглянуті такі питання: про закінчення поточного бюджетного періоду та очікуване виконання дохідної частини місцевих бюджетів району за 2018 рік, про стан освоєння коштів ДФРР, коштів резервного фонду державного бюджету та коштів іншої субвенції, виділеної з обласного бюджету у 2018 році, про особливості формування місцевих бюджетів району на 2019 рік та прогнозу на 2020 -2021 роки.
    Інформували присутніх із зазначених вище питань начальник фінансового управління Іршавської РДА Оксана Симчик, начальник управління ДКС в Іршавському районі Петро Горзов, заступник начальника-начальник бюджетного відділу фінансового управління Євгенія Онисько, начальник відділу доходів та фінансів галузей виробничої сфери фінансового управління Лариса Горзов.

        Виступ на нараду – семінар з керівниками бюджетних установ, керівниками органів місцевого самоврядування та їх бухгалтерами начальника фінансового управління Іршавської РДА Оксани Симчик додаємо.

 


     1. Про закінчення поточного бюджетного періоду та очікуване виконання дохідної частини місцевих бюджетів району за 2018 рік.


        На сьогоднішній день ми маємо аналіз стану виконання дохідної частини місцевих бюджетів району за січень – жовтень 2018 року.

        Так, рівень виконання уточненого плану доходів загального фонду місцевих бюджетів району забезпечено на 111,2 % або більше плану надійшло 9 407,9 тис. грн. Виконання районного бюджету забезпечено на 105, 4 %, або + 2 597,9 тис. грн. Перевиконання затвердженого обсягу доходів місцевого бюджету на звітну дату більш як на 5 %, дає право виконавчому органу, за рішенням сесії відповідної місцевої ради, збільшити обсяг доходів на видатки, які в повному обсязі не забезпечені бюджетними асигнуваннями, у першу чергу за захищеними статтями видатків. На проведення таких змін, фінуправління надає відповідні висновки.

        Однак, в розрізі низових бюджетів, допущено і недовиконання уточнених планових показників доходів місцевого бюджету по трьох сільських радах:

        – Осійській – на 11,1 % або – 88,4 тис. грн.;

        – Приборжавській – на 5,3 % або – 48,2 тис. грн.;

        – Луківській – на 0,8 % або – 2,1 тис. грн.

        Під знаком питання стан очікуваного виконання затвердженого плану доходів сільського бюджету за січень – листопад 2018 року у Приборжавській та Осійській сільських радах (98,4 % та 98,6 % відповідно).

        Тому, з метою надолуження допущеного відставання, прошу керівників вказаних сільських рад взяти під особистий контроль стан виконання затвердженого плану доходів загального фонду сільського бюджету до кінця 2018 року. На щоденному контролі всіх керівників органів місцевого самоврядування повинно перебувати питання очікуваного виконання місцевого бюджету, як за доходами, так і за видатками.

        Не буду приховувати, наразі напруженою і надалі залишається ситуація із забезпеченням бюджетними асигнуваннями видатків на оплату праці з нарахуваннями та на оплату енергоносіїв до кінця поточного року в окремих галузях бюджетної сфери району.

        Загальний обсяг такої незабезпеченої потреби станом на 1 листопада 2018 року складає – 17,0 млн. грн. у тому числі:

        – по районному бюджету – 16,5 млн. грн.;

        – по Імстичівському сільському бюджету – 82,4 тис. грн.;

        – по Негрівському сільському бюджету – 168,7 тис. грн.;

        – по Луківському сільському бюджету – 166,9 тис. грн.

        З метою якісного завершення бюджетного періоду недопущення виникнення кредиторської заборгованості за захищеними статтями видатків бюджету в умовах обмеженого фінансового ресурсу, фінуправлінням зроблено детальний аналіз стану очікуваного виконання кошторису доходів і видатків головних розпорядників коштів всіх 26 – ти місцевих бюджетів та надано відповідні пропозиції керівництву райдержадміністрації щодо часткового покриття обсягу незабезпеченої потреби в коштах на оплату праці з нарахуваннями та на оплату енергоносіїв в закладах бюджетної сфери району до кінця 2018 року за рахунок спрямування понадпланових надходжень як до районного так і до сільських бюджетів, а також за рахунок перерозподілу очікуваних залишків невикористаних бюджетних асигнувань між головними розпорядниками коштів районного бюджету.

        До слова, хочу зазначити, що з державного бюджету нам зараз надано медичну субвенцію для виплати заробітної плати працівникам медичних установ ІІ рівня у сумі 8 206,0 тис. грн. (при потребі 9 159,1 тис. грн. ( – 953,1 тис. грн.) та обіцяно надати у грудні місяці стабілізаційну дотацію, із якої можна буде спрямувати кошти тим сільським радам, у яких зафіксовано обсяг незабезпеченої потреби в асигнуваннях на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам органу місцевого самоврядування до кінця поточного року. 


2. Про стан освоєння коштів ДФРР, коштів резервного фонду державного бюджету та коштів іншої субвенції, виділеної з обласного бюджету у 2018 році.





        Впродовж 2018 року з державного бюджету районним бюджетом отримано кошти у сумі 28 086,0 тис. грн., утому числі :

        – 10 000 ,0 тис. грн. – субвенція на соціально – економічний розвиток окремих територій, а саме для капремонту автомобільної дороги місцевого значення загального користування у напрямку Дунковиця – Арданово.

Розпорядник коштів є Арданівська сільська рада.

        Станом на 20.11.2018 року освоєно коштів у сумі 8 418,8 тис. грн.   

        Залишок невикористаних бюджетних призначень 1 581,2 тис. грн.

        – 7 842,0 тис. грн. – субвенція на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

        Розпорядником коштів є Іршавська РДА.

        Станом на 20.11.18 року освоєно коштів у сумі 4 731,0 тис. грн.

        Залишок невикористаних бюджетних призначень 3 111,0 тис. грн.

        – 10 244, 0 тис. грн. – субвенція на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості, із неї:

        – 1 000,0 тис. грн. – для придбання службового автотранспорту 2-х одиниць для медичних працівників ЛАЗП с. Заріччя та с. Луково.

        Розпорядником коштів визначено Іршавську РДА.

        На сьогоднішній день розпочато процедуру державних закупівель.

         4 486, 0 тис. грн. – на будівництво АЗП – СМ у с. Луково та благоустрій території біля неї.

Розпорядником коштів є Луківська сільська рада.

На сьогоднішній день, за пропозицією РДА із районного бюджету передбачається виділити Луківській сільській раді 200,0 тис. грн. для виготовлення ПКД на будівництво вказаного об’єкту.

         4 758,0 тис. грн. – на будівництво ЛАЗП – СМ у с. Заріччя та благоустрій території біля неї.

Розпорядником коштів є Зарічанська сільська рада.

На сьогоднішній день розпочато процес виготовлення ПКД на будівництво об’єкта.

        Із обласного бюджету отримано:

1 456,0 тис. грн. – іншу субвенцію на підтримку і розвиток інфраструктури та закладів бюджетної сфери, ремонт і утримання доріг комунальної власності у окремих населених пунктах району.

        Обсяг вказаної субвенції спрямовано на 10 об’єктів, розпорядниками коштів по яких виступають:

        – на 2 об’єкти – відділ освіти райдержадміністрації

        – на придбання інсуліну – відділ охорони здоров’я;

        – на 7 об’єктів – органи місцевого самоврядування.

        Станом на 20.11.18 р. із загальної суми коштів освоєно –1 386,0 тис. грн. 

        Залишок невикористаних бюджетних призначень: 70,0 тис. грн.

        у тому числі:

        – 40,0 тис. грн. на об’єкт “Придбання інвентаря для дитячого майданчика у с. Білки по вул. Центральна, 66 (біля БК)”.

        Розпорядник коштів – Білківська сільська рада.

        – 30,0 тис. грн. на об’єкт “Придбання інвентаря для дитячого майданчика у с. Довге по вул. Січових стрільців.

        Розпорядник коштів – Довжанська сільська рада(зареєстровано договір у ДК)

       

        Враховуючи вищенаведене, прошу всіх керівників – головних розпорядників коштів місцевих бюджетів району, звернути увагу на стан використання коштів субвенцій та коштів, виділених із районного бюджету на реалізацію завдань регіональної програми підтримки депутатами закладів бюджетної сфери району у 2018 році.

        При цьому наголошую, що відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, кошти субвенцій, які залишаться не використаними, у останній операційний день будуть повернуті держказначейством на ті рахунки і тим бюджетам з якого надійшли.

 


3. Про особливості формування місцевих бюджетів району на 2019 рік та прогнозу на 2020 -2021 роки.


    

        Керуючись статтями 75 і 76 Бюджетного кодексу України, постановою КМУ від 11.07.2018 р. № 546 “Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2019 – 2021 роки”, розпорядженням голови Закарпатської ОДА від 01.10.2018 р. № 637 “Про складання проекту обласного бюджету на 2019 рік та прогнозу на 2020-2021 роки” та враховуючи, що 14 вересня 2018 року Урядом схвалено проект Закону України “Про державний бюджет України на 2019 рік”, головою райдержадміністрації затверджено відповідне розпорядження за № 387 від 17.10.2018 р. згідно із яким, розпочато процес формування районного бюджету на 2019 рік та прогнозу на 2020 – 2021 роки.

        При цьому координацію і контроль за виконанням усього комплексу робіт із складання проекту районного бюджету та подання матеріалів на розгляд райдержадміністрації та сесії районної ради покладено на фінансове управління райдержадміністрації.

        Так, за листом Мінфіну України від 19.09.2018 р. № 05110-14-21/24422, у схваленому на засіданні КМУ 14 вересня 2018 року проекті Державного бюджету на 2019 рік, враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2019 рік та основні завдання бюджетної політики, спрямовані на забезпечення збалансування державних фінансів у 2020-2021 роках.

        Дохідна частина проекту бюджету на 2019 рік розроблена з урахуванням чинних норм податкового та бюджетного законодавства, з такими особливостями:

        – зарахування податку від доходів за здавання фізичними особами в оренду або суборенду земельних ділянок, часток, паїв податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди);

        – зарахування, починаючи з 1 січня 2019 року 5 % рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин;

        – запровадження земельного податку на лісові землі та встановлення ставки податку за 1 га лісових земель.

       

        Також було враховано:

        – індексацію ставок, визначених у абсолютних значеннях по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів, використання води, надр, користування радіочастотним ресурсом, а також по екологічному та акцизному податках;

        – продовжено зарахування (13,44 % акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального) до бюджетів місцевого самоврядування;

        – враховано спрямування окремих доходів (75 % надходжень акцизного податку з пального і транспортних засобів, ввізного мита на нафтопродукти та транспортні засоби, 100 % надходжень від плати за проїзд автомобільними дорогами) до спецфонду держбюджету на розвиток дорожнього господарства, 35 % з яких, буде спрямовано до місцевих бюджетів у вигляді субвенції.

        За оцінкою Мінфіну, доходи місцевих бюджетів у 2019 році зростуть у порівнянні з 2018 роком на 16,6 %.

       

        У проекті Державного бюджету передбачено нове підвищення мінімальної зарплати з 1 січня 2019 року на 12,1 % до 2018 року і її розмір буде складати 4 173 грн.

        Розмір посадового окладу працівника І розряду за ЄТС буде складати 1 921 грн. і зросте у порівнянні з 2018 роком на 9 %.

        З метою забезпечення належного соціального захисту кожного громадянина України у 2019 році, передбачено поетапне зростання розміру прожиткового мінімуму:

        – з 1 січня 2019 року – 1 853 грн.;

        – з 1 липня -1 936 грн.;

        – з 1 грудня – 2027 грн.

        При розрахунку видатків на оплату комунальних послуг і енергоносіїв у 2019 – 2021 роках, слід враховувати збільшення обсягу коштів, які передбачені у бюджеті поточного року зі змінами, в середньому на коефіцієнт 1.1.

        Трансфертна політика на 2019 рік залишається незмінною і для бюджету Іршавського району передбачено:

        – 94 700,3 тис. грн. базової дотації (+21 781,1 тис. грн.);

        – 232 845,2 тис. грн. освітньої субвенції (+24 106,9 тис. грн.);

        – 65 010,0 тис. грн. медичної субвенції

                                        на вторинну ланку (+5 351,4 тис. грн.).

        Відповідно до вимог п.8 ч.1 ст. 87 БКУ, видатки на надання первинної медичної допомоги населенню на 2019 рік будуть враховані Міністерством охорони здоров’я у структурі видатків Нацслужби здоров’я України.

        Розподіл обсягу медичної субвенції з держбюджету місцевим бюджетам у 2019 році здійснюватиметься відповідно до Формули розподілу обсягу медичної субвенції з держбюджету місцевим бюджетам, затвердженої постановою КМУ від 19.08.2015 р. № 618.

        Для забезпечення належного утримання бюджетних установ та спрощення процесу передачі їх у власність об’єднаних територіальних громад після їх утворення, передбачається продовження на 2019 рік дії п.20 розділу VI“Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України” щодо надання права здійснювати утримання ДНЗ та закладів культури з бюджетів сіл, селищ і міст районного значення.

        А зараз, коротко про новації у бюджетному процесі, які стосуються органів місцевого самоврядування.

        П. 18 розділу VI“Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України” регламентовано процес складання проекту місцевого бюджету на 2019 рік із застосуванням програмно – цільового методу.

         Правовими підставами запровадження ПЦМ є концепція застосування ПЦМ у бюджетному процесі, схвалена розпорядженням КМУ від 14.09.2002 р. № 538 – р та концепція реформування місцевих бюджетів, схвалена розпорядженням КМУ від 23.05.2007 р. № 308 – р.

        На відміну від традиційного бюджету, програмне бюджетування забезпечує функцію фінансового контролю, що базується на результатах програми, тобто виконавець (розпорядник коштів) отримує бюджетні кошти на надання послуг у межах чітко встановлених параметрів цих послуг (кількість, періодичність, якісні показники).

        Відповідно до цього визначення, можна окреслити основні ознаки бюджетного процесу, що здійснюється з використанням положень ПЦМ:

        – середньострокове планування – бюджетні показники розраховуються на декілька наступних за плановим прогнозних років:

         – увага на результатах – перенесення акценту з утримання наявної мережі бюджетних установ на результати їх діяльності;

        – відповідальність – кожен учасник бюджетного процесу несе відповідальність за свої дії чи бездіяльність;

        – прозорість бюджетного процесу – головні розпорядники коштів місцевого бюджету до 15 березня року, що настає за звітним, здійснюють публічне представлення та публікації інформації за бюджетними програмами.

        Особливими складовими ПЦМ є:

        – бюджетна програма – сукупність заходів, спрямованих на досягнення єдиної мети, завдань та очікуваного результату, визначення та реалізацію яких здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій (ст.2 БКУ).

        – відповідальні виконавці бюджетних програм – які безпосередньо забезпечують або координують виконання однієї чи ряду бюджетних програм у системі головного розпорядника, є юридичною особою, має окремий рахунок та бухгалтерський баланс;

        – паспорт бюджетної програми – документ, що визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет (наказ Мінфіну від 26.08.2014 р. № 836);

        – результативні показники – індикатори, на підставі яких здійснюється оцінка й аналіз ефективності використання бюджетних коштів, передбачених на виконання бюджетної програми, для досягнення мети бюджетної програми та реалізації її завдань (наказ Мінфіну від 26.08.2014р. № 836).

       

        Основою для складання проекту місцевого бюджету є бюджетний запит – це документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу коштів, необхідних для його діяльності на наступні бюджетні періоди (п.9 ч.1 ст.2 БКУ).

        Детальніше про складання бюджетних запитів, паспортів бюджетних програм та проектів рішень про місцевий бюджет на 2019 рік, після невеличкої (5 хв.) перерви, розповість головним бухгалтерам Онисько Євгенія Іванівна.

        При цьому хочу наголосити, що термін затвердження усіх місцевих бюджетів району на 2019 рік незмінний – до 25 грудня 2018 року.

        З метою належної організації бюджетного процесу в районі та надання методичної допомоги органам місцевого самоврядування з питань формування місцевого бюджету на основі ПЦМ, фінуправлінням підготовлено та направлено на електронні адреси всім розпорядникам коштів районного бюджету та сільським радам за листом від 15.11.2018 р. № 01-18/480 та від 15.11.18 р. № 01-18/479 відповідно, нормативні документи, які необхідно застосувати при складенні бюджетних запитів та формуванні місцевого бюджету, а також навчальний модуль “Програмно – цільовий метод бюджетування на місцевому рівні”.

 

 

 

 

alt

 

alt

 

alt