В облраді комісії жваво обговорили питання безпеки дорожнього руху, розвитку автошляхів та подальшу долю аеропорту

6 років ago admin 0

У середу, 19 вересня, свої засідання провели постійні комісії облради з питань розвитку бізнесу, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій, яку очолює Андрій Андріїв, та з питань агропромислового комплексу, розвитку села, адміністративно-територіального та земельного устрою, де головує Петро Голубка. Участь в обговоренні також взяли куратори цих комісій – перший заступник голови облради Йосип Борто та заступник голови облради Петро Грицик.

Найперше депутати зосередили свою увагу на наболілих питаннях, зокрема, щодо фінансування з державного бюджету заходів із розвитку інфраструктури ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» та на змінах до галузевих програм тощо.

Коли зайшлося про Регіональну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху у Закарпатській області на період до 2020 року, то крайові парламентарі назвали її дуже актуальною. Оскільки за 2017 рік вже зареєстровано в Закарпатті 2874 дорожньо-транспортні пригоди, де потерпіло 896 осіб, з яких 84 – загинули, інші – травмовано.

Андрій Андріїв просив за рахунок коштів цієї програми розробити кошторисну документацію та реалізувати ініціативу з облаштування руху транспорту по колу на таких небезпечних ділянках як-то мікрорайон Шахта в обласному центрі та біля контрольного пункту під’їзді до міста Мукачева.

Розробники проекту, а це – департамент інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства ОДА та Служба автомобільних доріг у Закарпатській області, запевнили обранців, що всі ці питання охоплені даним документом і однозначно будуть зреалізовані. Загальний обсяг фінансових ресурсів для реалізації цієї Програми – 265, 28 млн грн, із них із обласного бюджету – 27, 49 млн грн.

Жваво обговорили комісії злободене питання щодо автодоріг краю, розглядаючи Регіональну програму розвитку автодоріг загального користування місцевого значення на 2019 – 2022 роки. Загальний обсяг фінансування для реалізації її заходів – 11284,51 млн грн, у т.ч. із обласного бюджету – 1445,55 млн грн.

З цього питання Йосип Борто уточнив у розробників документу: «З центру просять департамент розробити регіональну програму, у той же час співфінансування з державного бюджету на цей рік вони не передбачають, я правильно зрозумів?» На що отримав ствердну відповідь.

Далі Йосип Йосипович поцікавився долею коштів, які надходять в область з перевиконання митних зборів та платежів, та ким вирішується, на які дороги направлено кошти і як вони використовуються?

На це болюче питання керівництво департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства ОДА відповіло, що центральний офіс ДФС, бачачи перевиконання митниці, в ручному режимі збільшують показники надходжень, відповідно «забезпечують», щоб у наступні місяці не було перевиконань. Відтак, мільйони гривень, на які розраховують дорожники для проведення ремонтних робіт автодоріг краю, просто не надходять у нашу область.

У свою чергу, Петро Голубка звернув увагу присутніх на безконтрольних діях з боку працівників Укртрансінпекції, які пропускають великогабаритні автівки з перевищеною у рази вагою. У результаті, швидко руйнується асфальтне покриття навіть на тих участках доріг краю, де нещодавно проведений капітальний ремонт. А далі – обурені люди протестують проти жахливого стану автошляхів, перекриваючи дороги на важливих артеріях.

Інші присутні члени комісій також ставили низку запитань. Адже край, який межує з чотирма європейськими країнами і є візиткою країни, роками на дороги не отримує належного централізованого фінансування. Цікавились тендерними процедурами, якістю асфальту, освоєнням коштів державного дорожнього фонду тощо.

Едуард Маляр розповів, що на сьогодні проведено тендерів всього на 3,8 млрд грн і освоєння коштів відбувається швидкими темпами. І навіть не вистачає із тим фінансування, яке на сьогодні передбачено, а це 0,5 % від потреби. Тому й було прийнято рішення розпочати виготовлення проектно-кошторисної документації на 296 доріг місцевого значення, які передано в управління ОДА. Це великомасштабна робота, яку зразу не помітиш. Оскільки у 2019-2020 рр. кошти освоюватимуться з початком їх надходження. Бо тендер проведено цьогоріч і угоди підписані на 2 роки.

– Тепер головне, щоб Київ передбачив необхідні 3,8 млрд грн, – підкреслив депутат облради Роман Фурман.

Коли зайшла мова про звернення Закарпатської обласної ради щодо фінансування з державного бюджету заходів із розвитку інфраструктури ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород», то розробники наголосили, що нарешті 10 липня ц.р. за підтримки Міністерства інфраструктури України у м. Страсбург (Франція) між Державним підприємством обслуговування повітряного руху України та Європейською агенцією з безпеки польотів є Контракт щодо сертифікації Украероруху відповідно до норм Європейського Союзу та перспективи того, що до закінчення 2018 року буде створено умови з відновлення регулярного авіасполучення із Закарпаттям. Тож очікується приїзд фахівців, які обстежать обладнання нашого аеропорту, дадуть свої висновки. Після чого аеропорт буде  забезпечено необхідною технікою та обладнанням.

Едуард Маляр також повідомив, що у тексті звернення озвучено прохання  доручити Мінінфраструктури  України внести зміни до основних завдань  і заходів Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року щодо фінансування з держбюджету заходів із розвитку інфраструктури ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород». У т.ч. і придбання необхідного устаткування та обладнання, світлосигнального обладнання аеродрому, допоміжної наземної техніки для обслуговування повітряних суден, аварійно-рятувальної і пожежної техніки, передбачивши щорічне фінансування на ці цілі з держбюджету в обсязі близько  50 – 60 млн гривень.

Андрій Андріїв сказав, що несемо різні збитки, тягарі, труднощі, щоб зберегти наш унікальний аеропорт і це правильно, бо живемо у 21 столітті та й область наша –– прикордонна і це все того варто.

Петро Добромільський іншої думки. Він сказав, що ті кошти, які спрямовуються на збереження аеропорту, можна скерувати на збереження навчальних закладів і дати шанс підростаючому поколінню на навчання в нормальних умовах і розвиток. У підсумку комісія підтримала дане звернення.

Активно  обговорили депутати  і внесення змін до Програми поводження з твердими побутовими відходами у Закарпатській області на 2016 – 2020 роки, де мова про приведення у відповідність порядку використання  коштів обласного бюджету на  реалізацію інвестиційних проектів у сфері поводження  з ТПВ. Говорили про логічність відкриття  сортувальних станцій,  а також про будівництво  сміттєпереробного заводу на теренах краю. На що Андрій Андріїв відповів, що  сортування сміття – це не вирішення наболілого питання. Треба виробляти енергію з відходів, як то роблять у європейських країнах, яку використовують не тільки для потреб мікрорайонів, а ще й продають в загальну енергосистему.

По діловому підійшли депутати до інших проектів рішень. Зокрема, з  внесення змін до головного фінансового документу області – бюджету на 2018 рік та до Програми «Турбота  щодо посилення соціального захисту громадян на 2016-2018 роки. Висловили низку своїх пропозицій і думок.

Більш слушні із них будуть узагальнені та запропоновані до розгляду президії обласної ради.

Прес-служба Закарпатської облради

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13