Всеукраїнський семінар щодо вивчення української як другої мови
6 років ago admin 0
7 червня на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти розпочав роботу дводенний семінар щодо пілотування проекту програми навчання української як державної (другої) мови, який проходить за підтримки МОН України, у співпраці із Міністерством освіти Альберти, Канада.
Відкрила захід Андріана Лукач, завідувач обласного методичного центру при департаменті освіти і науки Закарпатської ОДА, яка розповіла про зміни, що відбуваються в освітньому середовищі нашої держави, зокрема статті 7 Закону України „Про освіту”, імплементація якої викликає жваві дискусії в суспільстві, зокрема в громадах національних меншин Закарпаття. Вона наголосила, що планується подальша робота над проектом закону „Про загальну середню освіту”, де обговорюються питання методики викладання української мови у початковій ланці. Суперечка, яка точиться навколо кількості годин викладання предметів українською мовою і навчання мовою національних меншин, особливо тих, хто належить до іншої мовної групи, потребує цілісного бачення. Тому на сьогоднішніх учасників – учителів початкових класів ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин – покладено важливе завдання: узгодити погляди, напрацювання, виробити єдине бачення щодо навчання дітей, адаптувавши до реалій держави, створити позитивну мотивацію до засвоєння знань, залучити до національної культури народу, мова якого вивчається.
Олена Гарцула, науково-педагогічний працівник Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, одна з укладачів програми „Українська як друга мова”, ознайомившись з учасниками, наголосила на компонентах програми навчання української мови як другої, ознайомила зі стратегіями викладання другої мови в сучасних умовах, презентувала проект пілотування програми навчання української як другої мови в 1 – 4 класах, та провела тренінг „Інтеграція групи. Мотивація учнів у класі з інтегрованим навчанням”.
Учасники семінару продовжать роботу наступного дня.