Особистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школи

1 рік ago admin 0

Особистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиУпродовж 14 – 15 та 18 вересня 2017 року представники департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації та Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти з метою моніторингу впровадження нових підходів до навчання у початковій школі відвідали Ужгородську загальноосвітню школу І – ІІІ ступенів № 8 Ужгородської міської ради, Ганичівську загальноосвітню школу І – ІІІ ступенів Ганичівської сільської ради Тячівського району, Чинадіївську загальноосвітню школу І – ІІІ ступенів Мукачівської районної ради та Міжгірську загальноосвітню школу І – ІІІ ступенів № 1 Міжгірської районної ради, що входять до числа 100 шкіл України, де з 1 вересня 2017 року розпочато дослідно-експериментальну роботу за темою „Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті в контексті Концепції Нової української школи”.
Реформування початкової школи сьогодні (а з наступного року так навчатимуться всі діти України) потребує нових форм і методів, в основі яких активно-пізнавальне дослідницьке та проблемно-пошукове навчання. А це, зрозуміло, потребує і нового ресурсного забезпечення. Для реалізації таких завдань та належної організації відповідного освітнього середовища за кошти обласного бюджету було придбано пріоритетні засоби навчання на загальну суму 400,5 тис. гривень.
До комплекту, що його отримав кожен із восьми 1 класів-учасників експерименту, крім килимків-пазлів для проведення ранкових зустрічей, входять набори наочно-дидактичних матеріалів з математики, української та іноземних мов (набори цифр, букв, знаків, геометричних тіл та фігур, математичні планшети тощо), а також наочне приладдя та лабораторне обладнання для викладання предметів природничого (мікроскопи, глобус-модель „Будова Землі”, набори „Юний хімік”, „Юний біолог”, магнітний конструктор тощо) та мистецького (набір дерев’яних дитячих музичних інструментів та ляльки-рукавички для інсценізації) циклів. Зазначені засоби навчання викликали жвавий та живий інтерес у дітлахів, вони з цікавістю і захопленням не просто їх розглядали, а і за їх допомогою моделювали фігури, ілюстрували свої знання в різних галузях науки.
Особистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиТворити новий освітній простір, наповнювати його новим змістом з урахуванням вимог сучасного суспільства допоможуть й придбані для цих навчальних закладів за кошти обласного бюджету навчально-комп’ютерні комплекси (1+7) на загальну суму 395,7 тис. гривень. Крім того, як в обласному, так і місцевих бюджетах віднайдено кошти для покращення матеріально-технічної бази, зокрема, на придбання комплектів шкільних меблів, а також проведення капітального ремонту зазначених класів.
Так, наприклад, у Тячівському районі для цього з місцевого бюджету на сьогодні використано майже 200 тис. гривень.
Зауважимо, що тему, яку опановували першокласники упродовж минулого навчального тижня, можна окреслити словами „спільнота”, „я і спільнота”, „колектив”. Для учасників пілотного проекту практичне її усвідомлення в межах навчального закладу почалося зі слів „моя школа”, „мій клас”, а в ході проведення моніторингу розширилося поняттями „освітянська спільнота”, „спільна праця заради покращення умов навчання” і под.
Відрадно, що за два тижні навчання група дітей, якою вони були 1 вересня, справді стала учнівською спільнотою відповідно 1-А,1-Б чи 1-Д класу. Навчання за допомогою інтерактивних, ігрових форм, що передбачено у цьому проекті новим Державним стандартом, дало можливість школярам із різними інтересами, різним ступенем підготовки відчути себе „однією сім’єю”, де кожен готовий допомогти, підтримати і зрозуміти.
Особлива заслуга в цьому – учителя, який працює з орієнтацією на особистість учня, на створення умов для його пізнання і саморозкриття. Дитячі портфоліо, спільно вироблені правила поведінки та норми співжиття у класі – далеко неповний перелік того, що вже вдалося зробити упродовж двох тижнів навчання.
Попереду – не легка, але цікава і творча праця, пошук нестандартних, інноваційних та креативних підходів до організації навчально-виховного процесу у першому класі. Адже саме ці вісім шкільних родин наступного року на Закарпатті поведуть за собою всіх інших першокласників, вони передаватимуть свій досвід роботи і популяризуватимуть ідеї Нової української школи.
Особистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школиОсобистість дитини, творчість та нестандартність – основні ідеї Нової української школи

|