Директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації про готовність закладів до нового навчального року

10 місяців ago admin 0

Директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації про готовність закладів до нового навчального року

Напередодні Першовересня Ганною Сопковою, директором департаменту освіти і науки облдержадміністрації, проведено брифінг „Про готовність навчальних закладів області до нового 2017/2018 навчального року”.

Ганна Іванівна коротко розповіла про хід щорічної серпневої обласної колегії, на якій було підбито підсумки минулого навчального року, та презентувала збірник „Освіта Закарпаття у цифрах і фактах” із повним аналізом роботи освітньої галузі за минулий навчальний рік. Також було зазначено, що 29 серпня в усіх місцевих, районних управліннях та відділах освіти і науки відбуваються різноформатні конференції, на яких доводять до відома директорів та педагогічних працівників рішення обласної колегії департаменту освіти і науки облдержадміністрації.

Під час брифінгу Ганна Сопкова приділила увагу всім освітнім галузям.

Дошкільна освіта

В області функціонують 592 дошкільні навчальні заклади різних типів та форм власності, з них 91 ‒ навчально-виховний комплекс. Загальна чисельність дітей у них становить 49 379 вихованців. Упродовж 2016/2017 навчального року в області відкрито тільки одну новобудову (с.Дюла, Виноградівський р-н) шляхом співфінансування як обласного й міського бюджетів, так і за рахунок грантових коштів інших європейських держав. Також після реконструкції поновлено роботу трьох ДНЗ, десять НВК, у тому числі два приватної форми власності й 23 групи на 426 місць. Тож із відкриттям та реконструкцією ряду закладів стало можливим додатково охопити дошкільною освітою 1154 дитини відповідного віку.

Загальна середня освіта

Директором департаменту освіти і науки облдержадміністрації зазначено, що Міністерством освіти і науки України чи не вперше своєчасно видано всі документи для того, щоб новий навчальний рік можна було розпочати без жодних проблем.

Мережа закладів загальної середньої освіти не змінилася. Сьогодні, напередодні свята 1 вересня, 665 загальноосвітніх навчальних закладів готові вчасно розпочати роботу й відчинити двері перед понад 160 тисячами учнів нашого краю, серед яких 17 517 маленьких учнів уперше переступлять поріг школи.

Разом із тим Ганна Іванівна окремо наголосила на запровадженні нового стандарту у реформуванні української освіти „Нова українська школа” (НУШ). У 2017/2018 навчальному році чотири школи Закарпаття візьмуть участь у всеукраїнському експерименті 100 шкіл „Нової української школи”. 216 учнів-першачків та їх вісім педагогів стануть першими експериментаторами, що відкриють нові можливості в українському освітньому просторі. Загальноосвітні навчальні заклади, на які буде спрямована увага освітян області та всієї України, розташовані у різних районах й були відібрані державною інспекцією Міністерства освіти і науки України. Тож Ужгородська загальноосвітня школа І‒ІІІ ступенів №8 Ужгородської міської ради, Ганичівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ганичівської сільської ради Тячівського району, Чинадіївська загальноосвітня школа І‒ІІІ ступенів Мукачівської районної ради та Міжгірська загальноосвітня школа І‒ІІІ ступенів №1 Міжгірської районної ради стали учасниками експерименту „Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті в контексті Концепції Нової української школи”. За кошти обласного бюджету для цих чотирьох шкіл області придбано пріоритетні засоби навчання на суму 400,5 тисяч гривень, а також за кошти обласного бюджету всі ці школи забезпечені навчальними комп’ютерними комплексами.

Директор департаменту освіти зазначила, що з 1 вересня 2018 року такі умови мають бути створені для всіх першокласників Закарпатської області та всієї України.

Для учнів 5-9 класів з метою наскрізного впровадження механізму реалізації завдань компетентнісного підходу в навчанні української мови в контексті положень Концепції „Нова українська школа” модернізовано навчальні програми згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

Інклюзивна освіта

Розвиток інклюзивної освіти визначено одним із пріоритетних напрямків освіти. Основним завданням її є сприяння соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, надання їм рівних можливостей у здобутті відповідної освіти. У цьому спектрі, підкреслила Ганна Іванівна, будь-яка дитина, незалежно від фізичних та інших вад, має можливість за вподобанням обирати навчальний заклад, який відвідуватиме.

У позашкільній освіті та виховній роботі найвагомішим здобутком минулого навчального року стало відкриття Воловецької філії Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді „Арніка”, де діти з усієї області мають можливість повноцінно й різносторонньо розвиватися, навчатися й відпочивати. Заклад став родзинкою Закарпаття у рамках позашкільної освіти й, за словами директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації, „малим закарпатським „Артеком”.

Не залишилися поза увагою й професійно-технічні навчальні заклади освіти, опорні школи, для створення яких поки що немає юридично-правової документації, а також число вакансій у закладах освіти, яке становить 240 осіб за станом на 22 серпня 2017 року. Щодо останнього, то було зазначено, що проблема кадрового питання в області виникла через значний відтік кадрів за кордон. Але цього навчального року освітні установи запрацюють у належному режимі й кадрове питання буде вирішено за рахунок запрошених на вакантні посади пенсіонерів та молодих спеціалістів.

Відео: Дмитро Мись ( “Карпатський об’єктив”)



|