Узагальнена інформація про роботу літніх мовних таборів у Закарпатській області у червні 2017 року

3 роки ago admin 0

Узагальнена інформація про роботу літніх мовних таборів  у Закарпатській області у червні 2017 року

Літній мовний табір – це можливість для учня побачити інший, відмінний від шкільного стиль навчання, поєднуючи його із захоплюючим відпочинком. Основним принципом такого табору має стати розвиток творчого потенціалу школярів у створеному відповідному мовному середовищі. Саме з метою забезпечення такого іншомовного середовища до роботи у таборі важливо залучати носіїв мови, волонтерів, які допоможуть школярам зануритися у світ іншої культури.

Особливістю цьогорічної кампанії стала реалізація проекту GoСamp від громадської організації Go Global, метою якого стало запрошення великої кількості волонтерів із усього світу до роботи у мовних таборах України.

14 навчальних закладів Закарпатської області долучилися до проекту GoGamp і на Закарпатті сьогодні працює 8 волонтерів із Канади, Австралії, Швейцарії, Франції.

Для організації роботи табору вчителями використано та адаптовано розробки програм діяльності літніх мовних таборів міжнародних організацій та видавництв, представлених на сайті МОН України та різних іншомовних освітніх сайтах; створено власні дидактичні матеріали та форми презентації роботи табору.

Позитивним чинником стала також можливість для наших учителів пройти тренінги від „GoCamp” з метою імплементації концепції Нової української школи та оновленого формату літнього мовного табору.

Змістові лінії оновленої навчальної програми з іноземних мов вже знайшли своє відображення у тематиці деяких мовних таборів, зокрема, діяльність табору „Збережемо довкілля чистим” (Мукачівський НВК „ДНЗ – ЗОШ І ст. – гімназія”) спрямована на реалізацію змістової лінії „Екологічна безпека та сталий розвиток”. Учні вчаться сортувати сміття, потім застосовують свої знання на практиці, виготовляють цікаві вироби з відходів та на завершення роботи табору презентують свої наробки на виставці (Довжанська ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавського р-ну).

Змістова лінія „Здоров’я і безпека” (Ужгородська класична гімназія, Королівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Виноградівського р-ну, Доробратівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавського р-ну, Великолазівська ЗОШ І-ІІІ ступенів та Шишлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Ужгородського р-ну).

Змістова лінія „Громадянська відповідальність” (Керецьківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Свалявського р-ну, Ільницький спортивно-гуманітарний ліцей Іршавського р-ну).

Змістова лінія „Підприємливість та фінансова грамотність” (Хустська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 імені А. Волошина, Свалявська гімназія).

Нормативно-правовою базою для здійснення державної мовної політики в Україні є Конституція України, Декларація прав національностей України, Закон України „Про засади державної мовної політики” та інші, а також міжнародні договори, що регулюють питання використання мов. З урахуванням цього, відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти й Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, в цьому році на базі шкіл з угорською та румунською мовами навчання працювали україномовні літні табори. Мета роботи таборів – дати учням гарний старт довгоочікуваним канікулам та створити мотивацію для подальшого удосконалення навичок володіння українською мовою, виховання активної громадської позиції через цікаві та насичені програми, органічне поєднання спорту, здорового способу життя з вивченням української мови, екологічною діяльністю та культурологічною інформацією. Організація роботи з удосконалення мовних навичок поєднувалося з кращими виховними методиками, процес пізнання – з відпочинком. Завданням цих таборів було пробудити у дітей пізнавальний інтерес до історії українського народу, його побуту, звичаїв, традицій, формувати національну самосвідомість, сприяти розвитку внутрішньої культури, привчати шанувати та примножувати традиції української та угорської культури, сприяти порозумінню народів та шануванню європейських цінностей (Берегівська угорська гімназія імені Габора Бетлена, Яношівський ліцей сільськогосподарського профілю з наданням професійної підготовки Берегівського р-ну, Мужіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів Берегівського р-ну, Яношівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Берегівського р-ну, Мукачівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 14). Заслуговує на увагу досвід Чопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім. І. Сечені, де у мовному таборі організовано українську групу для угорськомовних дітей.

Цього року у більшості мовних таборів акцент ставиться на розвитку життєвих умінь засобами іноземних мов, допомозі у подоланні „мовного бар’єру” та формуванні полікультурної компетенції учнів.

Як і у минулі роки багатомовність нашого регіону відіграла ключову роль у виборі мови табору. Багато з них стали мультилінгвальними з одночасним функціонуванням різних мов. Так, наприклад, у м. Берегово на базі Української гімназії функціонував мультилінгвальний табір „Лінгвіст” з угорською, англійською, німецькою та українською мовами спілкування. Особливістю табору стало залучення до його роботи кращих учителів міста, серед яких і Заслужений вчитель України, переможець конкурсу „Учитель Року – 2016” у номінації „Англійська мова” Македон В.В. У Рахівському районі на базі Білоцерківської ЗОШ І-ІІІ ступенів були організовані літні мовні табори з французькою, українською та румунською мовами, у Виноградівському районі та м. Чоп – з українською та англійською мовами.

Заслуговує на увагу досвід Довжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавського р-ну та м. Берегова щодо залучення до роботи у таборах учнів старших класів (наприклад, десятого), які допомагали вчителям працювати з школярами та на власному прикладі реалізовували завдання популяризації волонтерського руху в Україні.

У м. Мукачево у таборах волонтерами працювали також студенти Мукачівського державного університету у рамках педагогічної практики.

У деяких таборах після ленчу школярі мали змогу відпочивати за інтересами у елективних клубах (театральний, ручної роботи, настільних ігор), організацію роботи в яких здійснювали вчителі інших предметів, що забезпечило у свою чергу розвиток міжпредметних зв’язків.

Діяльність переважної більшості таборів здійснювалася за такими напрямами: національно-патріотичний, екологічний, спортивно-оздоровчий. Враховуючи пропозиції дітей, у таборах області проведено талант-шоу „Ми – твої діти, ми – твої квіти, ми, Україно, – надія твоя!”, презентації проектів іноземною мовою, фотополювання, квести, КВК та різні конкурси. Майже кожна дитина спробувала себе на табірній сцені у певному амплуа: артиста, співака на караоке-майданчику, красуні-моделі у конкурсі „Міс Літо”, шукачем пригод у грі „Екологічний лабіринт”, режисера чи актора „Казки на новий лад”.

Родзинкою літнього мовного табору з чеської мови (Ужгородська спеціалізована школи І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням англійської мови ) стало залучення учнів до організації та підготовки презентації книги Ю.Д. Туряниці „Karpatske jsme deti” (збірник 77 чеських закарпатських пісень).

Одним із найпопулярніших напрямків роботи таборів стали театральні студіі та гейміфікація (театр „Камішібай” Мукачівський НВК „ДНЗ – ЗОШ І ст. – гімназія; Виноградівська гімназія; Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3; Ужгородська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням англійської мови).

Робота більшості літніх мовних таборів була спланована за тематичними днями „Я. Моя сім’я. Мої друзі”, „У світі гастрономії”, „День дружби”, „Крокуємо Європою”, „Сучасні тенденції дитячої моди”, „Ми діти твої Україно!”, „Бути здоровим – це модно”, „День друзів”, „Школа моєї мрії”, „У колі віртуальних друзів”, „Відгадай мелодію”, „День пригод”, „День творчості”, завдяки чому вдалося створити умови для мотивації учнів до вивчення іноземної мови.

Статистична інформація щодо діяльності літніх мовних таборів міститься тут.



|